Jeg ble reddet … igjen!

Jepp, i dag er jeg hoppende glad og kan ikke få utdypt hvor fornøyd jeg er av å ha tatt backup av bilder m.m. i jevne mellomrom. Dessverre har jeg vært litt dårlig til å merke cd-ene og gjett om overraskelsen var stor da jeg oppdaget at en del av bildene jeg trodde hadde mistet under forrige harddisk-kræsj plutselig dukket opp på cd-en. Jeg jublet himmelhøyt og ropte inn madammen for å se hva jeg hadde funnet.

Å miste dyrebare bilder er forferdlig kjedelig og trist, spesielt når du tror du har backup av de og når du skal hente ut backupen, viser seg at dvd-platen du hadde lagt bildene på inneholdt lesefeil. Jeg hadde tydeligvis lagt bildene på flere cd-er og det lønte seg søren meg. Jeg er i syvende himmel. Madammen ble også veldig glad.

Å ta bilder med digitalkamera skaper en viss utrygghet dersom der du lagrer bildene får seg en knekk. Så nå har jeg lagret bilder m.m. på flere plasser slik at jeg ikke mister noe. I tillegg til det har jeg brent ut bildene på spesial dvd-plater med sort underlag. Disse platene skal visst tåle en god del striper før de blir ødelagte.

Hva med dere – tar dere backup eller lar dere slikt skure å la gå?

Nedenfor et bilde vi tok på Namskogan Familiepark i 2004 og som dere kan se var hestene veldig populære!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Jeg ble reddet … igjen!

  1. sv: Hehe, det var så klart mange som ikke trudde på det, men var også en god del som trudde det var sant, så det var veldig morsomt!
    Hørtes koselig ut! Takk 🙂 Kos dere masse i kveld dere og!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top