Foredrag om spill for videregående skole

Tidligere denne uken ble jeg spurt om jeg ville holde et foredrag om spill. For i bøkene på skolen har elevene noe om spill og hva var vel mer naturlig enn å kontakte en som har holdt på med spill i en mannsalder tenkte lærerne på Grong Videregående Skole i Nord-Trøndelag.

Jeg var beæret om å bli spurt om noe slikt. Jeg elsker jo jobben jeg gjør og samtidig å tjene penger. Klart det er en attraktiv jobb for andre også. Men jeg skal ikke bare reklamere for jobben min i Gamereactor. Målet mitt er å fortelle litt om spillhistorien og hvordan den har utviklet seg til i dag. I tillegg tenkte jeg skulle snakke litt om hvordan et spill blir utviklet, fra start til slutt og her har Funcom og Art Plant vært veldig snille å sendt meg en del opplysninger samt en del artworks, skjermiser m.m. fra selve utviklingen av Funcoms Age of Conan og Art Plants Kaptein Sabeltann og grusomme Gabriels forbannelse. Begge disse selskaper har sendt meg info om hvor mye disse to forskjellige prosjektene har kostet og hvor mye resurser som er blitt brukt til spillenes utvikling. En annen ting jeg skal preke om er hvordan man skal skrive en omtale og hva som er viktig å ta med. 

I følge skolen vil en del elever komme for å høre på meg. Jeg skal ærlig innrømme at jeg gleder meg stort, men jeg er også litt nervøs for at foredraget kanskje blir kjedelig, så jeg har brukt litt tid de siste kveldene å lagd noen powerpoint-presentasjoner. Jeg ser frem til å snakke om spillenes utvikling og se hvor interesserte elevene er om spill. 

Har dere vært på foredrag om spill på din skole og ville dere at jeg skulle ha kommet og snakket om spill for dere? 

I den røde sirkelen ser dere skolen – kom ikke så veldig godt frem da…

PS! Har selv godt på Grong Videregående Skole og likte meg svært godt der!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Foredrag om spill for videregående skole

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top