Jenter bekymrer seg mer enn gutter – hvorfor?

Er du jente og får ikke sove, mens mannen eller kjæresten din snorker som verst ved siden av deg? Dessverre er du ikke alene om å oppleve dette. For nye studier viser nemlig at jenter/damer faktisk bekymrer seg en god del mer enn det mannfolk gjør. Dette sørger for at jentene faktisk blir mer syke og over 60% mer syke enn det menn blir.

Vet ikke hvor ofte jeg har fått hørt at jeg sovner med en gang hodet ligger på puten, mens madammen kan ligge å tenke, å tenke og tenke. Merkelig dette her selv om vi selvsagt deler bekymringene…  

Hva er så årsaken til dette tror du? Klarer mennene å koble av på en bedre måte og lever mer i nuet enn det jenter gjør eller er det bare slik at jentene rett og slett grubler mer uten at det finnes noen logisk forklaring på det?



 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Jenter bekymrer seg mer enn gutter – hvorfor?

  1. holdt på å si jeg tenker igjennom en del osv. men bekymrer meg ikke noe serlig, burde vell egentlig bekymret meg litt mer for jeg er litt for cares til tider. Har søvn problemer og sover ganske lite til tider men trur ikke det kommer av at jeg bekymrer meg. selv om det kansje er sånn for mange.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top