Ny Xbox fra Microsoft…

Jeg har jobbet i spillbransjen en god stund nå og jobbet i Gamereactor siden sommeren 2001. Dette har medført til at jeg har skaffet meg mange spillkontakter blant spillutviklere og spilldistributører i tillegg til at jeg begynner å kjenne spillbransjen såpass at jeg vet når ting kan skje. Den 7. til og med 9. juni er er det E3-messe og hvert eneste år har jeg fått tilbud av forskjellge kontakter om å dra til Los Angeles. Selvsagt hadde det vært en drøm å dra til spillenes mekka og se på hva som rører seg på en av verdens mest populære spillmesser. For det er ikke rent lite – tro meg!

Skjermbilde fra Battlefield 3

Som vanlig sparer spillutviklerne og spilldistributørene på kruttet til denne messen for da vet de at vi gamere har rettet blikket til Los Angeles og messen. Nye spill, konsoller og andre spillrelaterte ting blir presentert. Nyhetssider har tonnevis med info fra messen og Gamereactor er faktisk den spillnettsiden i Norge/Norden som oppdaterer mest fra E3. Hos oss vil du kunne lese på hundrevis av nyheter, se tusenvis av screenshots og se nye spennende trailere fra kommende spill. I år har vi også fått til et godt samarbeide med CDON som på sine nettsider vil ha en egen E3-side som vi i Gamereactor blant annet står bak.


Skjermbilde fra Assassin’s Creed: Revelations!

Hva
kan vi forresten vente oss av E3-messen i år? For det første er jeg bra sikker på at vi får høre mer om den kommende Wii-maskinen som Nintendo annonsert for ikke så lenge siden og vi kommer garantert til å få en smakebit på hvordan den blir seende ut og kraften den innehar. 


Skjermbilde fra Bioshock Infinite

I tillegg lusker Microsoft i kulissene med en ny konsoll og det hadde ikke forundret meg at vi hadde fått hørt om en ny Xbox (som jeg tror blir lansert enten i slutten av 2012 eller begynnelsen av 2013). Nintendo på sin side har jo lovt at sin nye Wii skal være mye kraftigere enn både Xbox 360 og Playstation 3. Da kan jo ikke konkurrentene gjøre annet enn å svare på tiltale. Det har også versert rykter om at neste Grand Theft Auto (GTA) kommer til Wii. Dette er spennende nyheter og ikke umulig vil skje.


Oppfølgeren til Nintendos Wii…

Av spill så vil vi som vanlig få se og høre mye om de kommende titler og her sparer ikke spillutviklerne på kruttet. Vi kommer til å få se masse nye trailere og er det spill jeg venter spent på så er det Battlefield 3, Need for Speed: The Run, Gears of War 3 samt flere store titler.


Artwork fra Need for Speed: The Run!

Er det spill du venter på og som du gjerne vil høre mer om og forventer du at det vil bli annonsert en ny konsoll på E3? Gleder du deg til E3-messen eller interesserer du deg helt enkelt ikke i spill?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Ny Xbox fra Microsoft…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top