Streaming hot, musikk på CD-plater not!

Det kommer kanskje ikke som en stor overraskelse, men flere og flere musikkselskaper ser nå at platesalget rett og slett stuper og at vi musikkelskere streamer heller musikken. Det som nå er viktig for musikkbransjen er å finne en plattform som de kan tjene penger på samtidig som at de kan nå ut til flest mulig.

Her finnes allerede flere kanaler og Spotify, Wimp og iTunes er tre av disse kanalene. Det som er problemet, er at plateselskapene hittil har tjent lite på denne typen distribusjon og det har medført at platebransjen har vært lunken til nettopp slik distribusjon av musikken og heller klamret seg godt fast til CD-platene og musikksalg over disk. Dessverre har det vært døden for musikkdistribusjonen og flere distributører har stengt sine dører.

Er det veien å gå med digital distribusjon eller vil du heller ha musikken og spillene på CD/DVD-plater? Når tror du den siste CD-platen blir å finne i butikkhyller og når vil evt. digital distribusjon av spill bli størst? For flere og flere spilldistributører bruker digital distribusjon!



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Streaming hot, musikk på CD-plater not!

  1. Jeg mener man får et helt annet forhold til musikk på CD og Vinyl enn digital musikk. For min del kommer jeg aldri til å slutte å kjøpe CD’er eller vinylplater – mye på grunn av det faktum at jeg er en samler, men mest fordi CD- og Vinylplater har en større sjarm over seg og man får et mye mer fysisk forhold til musikken når man har den på CD eller Vinyl.

  2. Forøvrig sluttet produksjon av siste kommersielle CD i februar i år. Så det er nok ikke lenge til nettdistribusjon er det eneste gjeldene. Foruten de som samler selvsagt.
    Tror det er viktig at bransjen holder tritt med utviklingen av musikk på nett. Vi vet jo hva som vinner, så det er lite lurt å være “stuck” i det som var.

  3. Jeg kommer til å fortsette å kjøpe CD’er. Synes det er helt trist å tenke på at når jeg senere skal skaffe meg en leilighet, så skal jeg liksom ikke ha en cd-hylle. Når jeg er på besøk hos andre, elsker jeg å sette meg foran cd-hyllene deres og sjekke ut musikken de hører på. Blir ikke akkurat det samme og gå bort og spørre “Kan jeg se på Ipoden din?”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top