Bruker du pysestroppen?

Selv er jeg en stor pyse der og bruker selvsagt pysestroppen. Selv om jeg aldri (bank i bordet og ti kryss i taket) har opplevd en skikkelig bilulykke, så vet jeg hvor viktig bilbeltene er. Vi har sett hvilke følger det har fått for de som ikke har brukt bilbelter og dette er noe alle først som sist må lære seg å bruke uansett om bilturen kun er noen meter lang.

Jeg har fire barn og jeg er veldig påpasselig at disse bruker bilbelter til enhver tid uansett hvor vi kjører. Denne helgen kommer Biltilsynet sammen med Politiet til å kjøre en rekke bilbeltekontroller over hele landet, noe jeg synes er veldig bra. Det er viktig å få inn med teskje viktigheten med bilbeltebruk eller pysestroppen som ungdommer velger å kalle den.

Men dessverre er det ikke bare ungdommen som kan la være å bruke bilbelte. Faktisk finnes det eldre bilførere som ikke helt har fått med seg hvor viktig bilbeltebruken er. For man tenker jo at det vil ikke skje noe med en, men hvordan vet vi at det ikke kan gjøre det. Ingen ønsker jo å oppleve en bilulykke, men om man ikke bruker bilbelter og man er uheldig, kan dette få katastrofale konsekvenser for den som ikke bruker bilbelter. 

Så min oppfordring til dere som kjører bil eller sitter på, bruk bilbelte. Det kan redde livet ditt. Jeg er en pyse og bruker pysestroppen og er stolt av det, er du? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top