Gutt kysser gutt – Æsj!

…men når jenter kysser jenter, så er det veldig akseptert av begge kjønn. Merkelig hvordan dette har seg og hvor forskjellige jenter og gutter oppfatter kyssingen. Selv har jeg venner som har komet ut av skapet fra begge kjønn og det gjør meg ingenting, men jeg skal ærlig innrømme å si at jeg blir mer pinlig berørt når jeg ser eller hører om gutter som kysser hverandre enn jenter som gjør det samme. Hvorfor er dette fortsatt tabu? Er det fordi vi gutter fortsatt ikke er vant med gutter som kysser hverandre eller er det rett og slett slik at det ikke er noe problem at jenter gjør det?

Den samme følelsen får jeg også når jeg ser gutter sitte i fanget på hverandre. Det føles liksom litt merkelig ut enn om det hadde vært jenter som hadde gjort det samme.

Hvordan føler dere jenter når dere ser gutter kysser eller sitter i fanget på hverandre. Blir det like ekkelt for dere eller er det bare vi gutter som føler dette er tabu?

Er det flere gutter som føler det samme som meg?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Gutt kysser gutt – Æsj!

  1. Hehe, ja det kan du si… Det er litt rart at det skal være mer normalt.. hehe
    sv; Jeg blir veldig sint når det er 30 år, men de sier at han kommer til å sone resten av livet…men men…

  2. Ja, det er rart at det skal være slik. Det er jo meningen at en mann og en kvinne skal være sammen, hvorfor er det da ikke like rart når jenter kysser hverandre, enn når gutter gjør det?
    Kan det ha noe med at “romantiskekyssingen” blir det “feminime” blir “homo” når det er gutter som kysser hverandre?

  3. Hmmm. Råklining foran andre er ikke noe kult uansett om det er hetro eller homo:P Æsj.
    Kyssing er forsåvidt greit uansett om det er gutter eller jenter.
    Apropo gutter og jenter; hvorfor er det så kult at gutter går i bar overkropp, når det er tabu at jenter gjør det? Er en god del menn/gutter som godt kunne beholdt t-skjorta på:P

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top