Rundlurt av Ulv!

Skrevet av: John Freddy Jakobsen

Jeg er kanskje ikke den rette personen til å si noe om Jakt og slikt da jeg har lite interesse for det, men denne saken fanget min oppmerksomhet i morgentimene. En jaktkompis hadde blitt lurt av sine kamerater til å tro at han hadde fått Ulv på Viltkameraet han hadde satt i skogen. Vittig eller ? Bildene og historien er hentet fra dagens nettutgave vg.no les hele saken her.


Hentet fra vg.no Falsk Ulv: Her er ulven, ser ganske ekte ut?


Hentet fra vg.no FULLKLAFF: Roar Kløvstad (t.v.) poserer sammen med ulven, og spøkefuglene Audun Eggset og Per Arild Ås. Foto: Ivar Thoresen / Alvdal midt i væla

Historien synes jeg er ganske morsom og jeg synes det er viktig å ha venner og kompiser man kan tulle sammen med. Selvfølgelig skal man være forsiktig med hva man tuller med, men hvis man har vært gode venner i flere år så vet man mest sannsynlig hva kompisene/venninne dine tåler 🙂

I dette blogginnlegget tenkte jeg å florere med lurehistorier, men desverre var hjernen så min trøtt at den ikke kom på så mange. Men en faktisk! Fra det året jeg var arrangør for lanet Hellfragger LAN.

“Det var i det herrens år 2009 hvor jeg som aktiv bruker i spillcommunitiet Hellfragger.no og arrangør av lanet HellfraggerLAN bestemte oss for å lure Eirik “Entreri” Nilssen. En fast traver innad i communitiet. Vi fant på en historie om at noen hadde forsynt seg kraftig av maten til crew og tilkalte til ett møte.

Desverre for meg som fikk den nådeløse oppgaven av å få han på kjøkkenet sammens med alle andre var nokså utfordrende. For han hadde stått på og jobbet og endelig satt seg ned for å spille og i ett kraftig grynt så bare “nei nå skal jeg spille!” Vel jeg sa det var alvorlig og at alle måtte bli med.

5 minutter senere entrer vår kjære Eirik inn i matsalen og 5 minutter senere står han på scenen pakket inn i plastfolie! Og morsomt var det fordi han hadde jo bursdag! så han fikk kake etterpå 🙂

Så det er viktig å ha litt humor i hverdagen og lure noen, men man må vite hvor grensen går. Har du noengang lurt noen ? eller har du blitt lurt ? Hvordan gikk det ? Fortell om det i kommentarfeltet nedenfor! 🙂

 

PS: Husk en latter forlenger livet

Skrevet av: John Freddy Jakobsen

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Rundlurt av Ulv!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top