Hvem tror du mest på?

Det er mange som mener noe om været for tiden. Spesielt meteorologene i Storm og Yr har en tendens til å melde forskjellig. Dette synes jeg som “værinteressert” er spennende å følge med på, for med stort sett samme tilgang til værsatelitter så burde de melde likt(?). Å melde vær er ikke enkelt og jeg kjenner mange meteorologer som jeg inn i mellom snakker med, hvor jeg selv får litt input i tingenes tilstand. Jeg har ført værstatistikker siden vinteren 1987 og med det har jeg selv opparbeidet meg en del kunnskaper om været og de forandringene som har skjedd opp igjennom årene.

Denne høsten har her i Norge vært veldig mild, spesielt i forhold til i fjor og året før hvor vi hadde negativ NAO (kalde østlige vinder), mens nå er NAO-en mer positiv enn negativ og sørger for at landet vårt pøses på med milde sørvestlige vinder. Dette medfører også at det blir lite med snø og mer regn spesielt fra Vestlandet og nordover.

Etter å ha gransket værvarslingen for denne uken og kommende helg, så ser jeg en stor forskjell mellom Storm (TV2) og Yr (NRK) her på Snåsa. For Storm melder snø og minusgrader, melder Yr regn og plussgrader. Hvordan kan det ha seg at det blir så stor forskjell. Vanskelig å si, men det blir i alle fall spennende å se hvem som får rett.

Hvem tror du får rett mellom Storm og Yr og føler du at du kan stole på meteorologene?

Her er noen bilder som beviser det samme…

Storm:


Yr:


Hvem får rett mon tro?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

7 thoughts on “Hvem tror du mest på?

  1. Alltid trodd på yr.
    Fordi jeg har lært meg å tro det omvendte av det yr varsler 🙂
    Hvis du skjønner, Bernt ?

  2. Hei. Fikk mail fra deg for leeenge siden om at jeg har vunnet skrik 4 dvd, har sendt deg adressen som jeg ble spurt om, men ingen dvd har dukket opp. Prøvd å sende deg en ny mail for en god stund siden, men heller ingen svar å få der?? Hvor blir premien av?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top