Bernt danser Zumba Fitness Rush, tro det eller ei…!

Dansespill er i skuddet som aldri før og selger faktisk en god del på verdensbasis. Det å kunne trene i sin egen stue fremfor den store flatskjermen er noe mange gjerne vil. Dette vet også spillutviklerne som har sendt ut det ene treingsspillet etter det andre. Etter at Kinect dukket opp så har det blitt populært med spill som utnyttet denne tekonologien med treningsspill og sist men ikke minst dansespill. Kinect er på mange måter genialt når det kommer til å fange opp kroppsbevegelser, men pass bare på at du har god plass å boltre deg på. Kinect krever for øyeblikket veldig god plass. Når jeg skal spille med Kinect må jeg møblere om for å få kameraet til å fange meg og barna opp.



Et
spill som faktisk fikk meg opp av sofaen og ut på gulvet var spillet Zumba Fitness Rush. Selv om man ikke kan sammenligne aktiviteten fremfor skjermen med å dra på treningsstudio, så kan jeg ærlig innrømme at man kommer i form med spill som dette. Under seansen har jeg kjent både blodsmak, blitt blodrød i ansiktet og følt at verden var på tur til å falle sammen. Om Zumba er den beste treningen for meg kan vel diskuteres, men den som intet prøver intet vinner eller…? I alle fall, til tider ble jeg temmlig svett og hjertepumpen fikk kjørt seg skikkelig. Med over 42 forskjellige låter med heftige rytmer, skal jeg si deg at det ikke er noe problem å få Zumbdansen til å sitte selv om jeg ikke er noe ekspert på Zumba. Faktisk har jeg danset Zumba et par ganger tidligere og en av gangene var på Steinkjermartnan 2010. Da var jeg utkledd som Hugo. Artig var det i alle fall og dansen min fanget oppmerksomheten til veldig mange, noe som også var meningen. Barna lo godt da Hugo stod og danset Zumba sammen med en rekke andre midt blant hundrevis av personer på gata. 


Hugo var populær hos alle på Steinkjermartnan 2010!

Men
tilbake til Zumba Fitness Rush, så passet jeg på å danse sent på kvelden uten at noen så mine “nattlige” aktiviteter. Til og med madammen var på jobb, barna i seng og jeg helt alene. Som sagt, så sitter ikke alle bevegelser helt støpt, men etter hvert fikk jeg da til noen og med gode instruktører som Beto, Tanya, Gina, Kass, Jason og Erica så fikk jeg hjelp i bevegelser jeg ikke gjorde helt riktig. Det førte til at jeg også fikk litt dreisen på dansingen selv om mange ville ha fått seg en god latter der jeg stod. Selv om jeg danset Zumba hjemme så var det flaut og glad for at ingen så meg. Da jeg fortalte om at jeg hadde spilt Zumba Fitness Rush, så fikk jeg klar beskjed om å filme seansen for så å legge det ut på Youtube, men der går grensen. En blodrød Bernt Erik i full vrikking av rumpa i beste Zumbadansing er ikke aktuelt å ha på Youtube nei. Før jeg startet selve spillet kjørte jeg igjennom en turtorial og det hjalp meg også betraktelig med en del av bevegelsene. 

Etter noen runder i det “skjulte” har jeg fått spilt dette spillet en god del, fått hjertepumpen til å slå litt kjappere, kjent rytmen og fått vrikket godt på rumpa og lårene, så med det kan jeg faktisk anbefale de av dere som gjerne vil danse Zumba dette spillet. Kinect fanger opp bevegelsene godt og med heftig musikk fra artister som blant annet Pitbull, Nicole Scherzinger blir dansingen også mer givende, selv om jeg heller ville ha trent fotball i stedet. Spillet gir deg gode råd, man kan danse to personer samtidig og det med over 42 dansetrinn, 24 internasjonale dansestiler og en rekke annet som gir deg piffen til å danse. Om du føler dette er spennende og noe for deg (ikke helt for meg), så er spillet ute for salg nå og da til Xbox 360 og selvsagt må du ha Kinect for å spille Zumba Fitness Rush. 

Dette er hva spillutvikleren selv skriver om spillet sitt -> Her kommer et sprudlende alternativ til dansespill! Zumba Fitness Rush har koreografi som fenger, bra musikk, 24 dansestiler og massevis av Kinect-eksklusive funksjoner som dansetrinn, arenaer og instruksjoner!

Har du spilt slike spill før og synes du dette så interessant ut? Ville du ha spilt slike spill hjemme i din egen stue? Ville du ha sett meg på Youtube danse dette spillet? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top