Er det bare meg som jubler stort?

Den 21. august er det klart for en aldri så liten feiring på Gamereactor. For da slippes nemlig blad nummer 100 og som også tilsier at vi har holdt på i hele ti år i spillNorge. Da jeg startet i Gamereactor for ti år siden, hadde jeg selvsagt tro på bladet/mediet. Ekstra moro er det nå ti år etter at jeg startet opp som skribent og se at bladet lever i beste velgående. Å jobbe i Gamereactor er spennende, innholdsrik og det å jobbe i spillverden er noe jeg alltid har likt. Det er nesten som å jobbe med hobbyen og det er ikke alle som gjør. 

Tenk, Gamereactor-magasinet er blitt ti år. Det har skjedd mye med bladet. Vi har innen den tiden hatt fire redaktører, Jon A. BjerkCarl Thomas Aarum, Jon Cato Lorentzen og Kristian Nymoen hvor sistnevnte som nå sitter som redaktør. Alle disse redaktørene har satt sitt preg på bladet og gjort det så bra som det er i dag. En annen person som virkelig har bidratt stort til at bladet ser slik ut det gjør i dag er uten tvil Petter Hegevall. Han har stått for designet og bladets utseende. Gjennom disse årene har Petter sørget for at bladet har holdt seg godt selv om det nå er ti år. Rått design som gjør at jeg som leser det fristes til å lese mer.  

Om ikke mange dagene er det altså klart for vårt store jubileumsnummer og i det nummeret kan du blant annet lese en artikkel hvor Kristian Nymoen har invitert Carl Thomas og Jon Cato Lorentzen og hvor de snakker om Gamereactor og hva som har skjedd de ti årene bladet har vært på markedet. 

Gamereactor er et gratis spillblad og har alltid vært det. Derfor er dette ekstra artig med tanke på de andre spillbladene som har vært i omløp og som har forsvunnet i jevne mellomrom. Var en periode vi fikk litt konkurranse av det svenske Super Play som kom ut i norsk utgave, men det overlevde ikke lenge og Gamereactor kunne på nytt være alene på bladmarkedet som det eneste norske spillbladet. 

Det er to personer som også fortjener en meget stor takk og det er Claus Reichel og Morten Reichel. Begge disse to har holdt Gamereactor-skuta gående og i mine øyne mentorer for oss alle som jobber i Gamereactor! 


Både dødelig og udødelige liker Gamereactor…

Gamereactor finnes ikke bare kun i bladformat, men også som en egen spillnettside, på iPad og iPhone, på youtube, til Android-telefoner samt at vi har vår egen TVspillkanal – GRTV og her kan du se/lese om alt som skjer i spillverdenen pluss litt til.

Gratulerer så mye Gamereactor og til dere lesere!


Her er forsidecoveret til blad nummer 100 av Gamereactor. 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top