Ta vare på ditt omdømme på nettet!


Genialt eller…?

Er det ting du har gjort som du helst ikke så lå ut på nettet? Har du forsøkt å søke opp navnet ditt på Google? Om jeg søker opp mitt, kommer det opp utrolig mye og som beviser at jeg har publisert drøss av ting og tang ute på det store nettet. Kanskje er det ting som jeg ikke vil skal ligge der ute og det er her Norton kommer inn med noe jeg fanget min oppmerksomhet, nemlig noe som virusprogramselskapet har valgt å kalle for “Top Search Result – Protech your online reputation”. Selv synes jeg dette høres interessant og kanskje finner jeg ting som ikke burde ha ligget ute på nettet. 

Skal være ærlig å si at jeg ikke er redd for det som ligger ute på nettet og står for det fullt og helt, men det kan være noen av dere andre som kanskje vil skjule ting og tang. Da kan det hende Norton kan hjelpe deg, ikke vet jeg. 

Nedenfor ser du i alle fall et klipp for Nortons nye skudd på stammen innen beskyttelse av PC og ikke minst deg. For i dag vet man aldri og hvem som lurer rundt i buskene og det gjelder å være forsiktige med hva man trykker på av linker m.m. Vær også forsiktig med å gi ut veldig personlige opplysninger om deg selv, for i rette hender kan dette misbrukes til de store gullmedaljer. 

Hva synes du om det å kunne ha kontroll på ting som du har skrevet og som ligger ute på nettet? Synes du man er for uforsiktig med hva man skriver på nettet? Er dette noe for deg?


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Ta vare på ditt omdømme på nettet!

  1. Hm dette hørtes spennede ut men Norton er jeg ikke fortrolig med de gangene den har vært innom en av mine pc er så har den gjort alt tregere og tregere og t r e g e r e 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top