Doktor Bad kommer og hjelper deg!

I alle fall kaller min sønn seg det når han deltar i Olabilløp. Forleden, under årets arrangement Steinkjerfestivalen ble det arrangert det tradisjonelle Olabilløpet og som vanlig deltok sønnen min med sine “UBALANSE”. Bilen har sønnen min sammen med en kompis bygd helt selv, bortsett fra hjelp til styringen og bremsene av vår meget snille nabo Kjell Gunnar. Den gode nabo’n er helt unik og en snillere person som han skal man lete lenge etter. Skal ærlig innrømme å si at jeg ser opp til han og spesielt de unike egenskapene han besitter. 

Årets Olabilløp på Steinkjerfestivalen ble en total dominans av Snåsningene og hvor det ble gjort rent bord. Datteren min og søskenbarnet (datter av vår nabo) kjørte sin “Sminkebil” og kom på tredjeplass for kjappeste fart (samt mest kreative bil), vårt andre søskenbarn (sønn av vår nabo) kom på en andre plass for kjappeste tid og til slutt sønnen min som kom på en første plass for kjappeste tid. Førsteplass-premien var en fet radiostyrt bil fra Nikko. 

Selv synes jeg det er moro å delta på slike arrangement og spesielt artig å se de forskjellige olabilene som deltar. For sant skal sies, det finnes mange snedige, utrolige og artige olabiler. Nedenfor kan dere se noen av de som deltok på dette racet. 


Noen av de ti bilene som stilte til start


…en olabil som var satt sammen av gaffatape!


Sønnen klar til start


Ferdig og venter på resultatet…


Datteren min og søskenbarnet på tredjeplass


Andreplass til barnas andre søskenbarn


Sønnen min mottar premien for kjappeste tid


Gaffatapebilen i bakgrunnen…


Sønnen intervjuet av TV


Datteren min snurrer rundt på skiltet for å gjøre en edderkopp svimmel


Slush er godt i varmen…

Har du deltatt eller sett Olabilløp før og hva synes du om bildene? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Doktor Bad kommer og hjelper deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top