Meg som ordfører…!?

For de av dere som var på Gamescom tidligere i år, fikk lov til å prøve en 20 minutters lang demo av det kommende storspillet SimCity. I dette spillet får du faktisk lov til å ta rollen som ordfører og det er selvsagt ikke meg i mot. I intervjuet som GRTV med Bengt Lemne i spissen gjorde med Maxis Jason Haber får du høre hva demoen inneholdt. I tillegg snakker Jason om hvordan flerspillerdelen blir og hvordan din by påvirker de andre byene som bygges av spillere fra alle krinkel kroker av verden. Akkurat dette konseptet er jeg veldig spent på og som Jason sa det, om etterspørselen etter olje f.eks. er høy i forhold til hva som produseres, vil også prisen på oljen stige, som igjen kan gjøre deg bankerott eller gi deg shitload av penger i kassa. 

Det vil med andre ord si at om du baserer deg på å selge tjeneste i byen din til nabobyer, så kan du tjene gode penger, men om du mangler noe, kan det like gjerne hende du må kjøpe disse tjenestene fra andre spillere som er naboer til din by. Høres ikke dette herlig og ufordrende ut så vet ikke jeg. 

14. februar kommer spillet og det er slettes ikke umulig at jeg kanskje forhåndsbestiller Limited Edition av spillet i 40 års gave til meg selv. Denne utgaven har europeiske arkitekturer og det vil gi byen min enda mer personlig preg og blir mer unik. 

Under mine foredrag “Spill er sunt” kommer jeg selvsagt til å anbefale spillet for de som kommer og hører på, for dette er et spill som lærer, underholder og ikke minst utfordrer deg. Et sunt spill med andre ord!

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Gleder du deg til å spille ordfører? Er du stor fan av SimCity-serien? Hvilket av spillene likte du best?  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top