Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa – klinger det i øra eller…?


Idyllisk…

Det er en ting jeg alltid har lurt på. Hvorfor er folk så skeptiske til det som er nytt? Etter å ha sett en teaser fra den kommende filmen “Solan og Lugvig: Jul i Flåklypa” så gleder jeg meg faktisk til å se den. Selv om jeg er meget stor fan av den legendariske filmen Flåklypa Grand Prix så skyter jeg ikke ut piggene om en ny film med Solan, Ludvig og Reodor Felgen dukker opp. Jeg ser på dette som å få nye generasjoner til å like disse kjære karakterene og hva er vel mer naturlig enn å lage noe nytt. 

Etter å ha lest de forskjellige kommentarene på denne teaseren som dere ser lengre ned, så er det VELDIG mye negativitet å spore og de fleste mener at “Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa” kommer til å ødelegge Norsk filmhistorie. Jeg mener nå dette er å dra strikken altfor langt med slike meninger. Selvsagt skal vi verne om “tradisjoner” og ikke kødde med det mest folkekjære, men gud bevare meg vel, så må det jo også være lov til å prøve noe nytt en gang i blant uten å bli satt rett i gapestokken. Kanskje vil dette føre til at de kommende generasjoner kommer til å like Flåklypa enda mer med denne filmen og den originale Flåklypa Grand Prix?


Ludvig og Solan på farten…

Nei, jeg er spent på hva som kommer ut av denne filmen som i mine øyne allerede ser meget spennende ut. Selv håper jeg de selvsagt klarer å beholde sjela som vi alle kjenner fra våre kjente og kjære karakterer, men å være helt blokkert for noe nytt mener jeg selv er å pisse i egen bukse. La de som lager filmen få en sjanse før vi spikrer de til korset for å ødelegge Norsk filmhistorie…

Ellers kommer dette til å bli den dyreste norske dukkefilmen med et budsjett på over 25 millioner kroner og filmen skal gå i ekte Kjell Aukrust ånd. Filmen “Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa har en foreløpig premiere 8. november neste år. 

Med denne filmen ser jeg for meg flere samproduksjoner som f.eks. spill. Et av de “beste” barnespillene som er lagd er selvsagt “Flåklypa Grand Prix – Gullutgave”.(min anmeldelse av spillet for Gamereactor).  Et unikt og godt spill som fenger like mye oss voskne som barna. 

Hva mener du? Skal legendariske filmer som Flåklypa Grand Prix aldri få noen “oppfølgere” eller mener du kritikerne er helt på jordet?

  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa – klinger det i øra eller…?

  1. Jeg er nok en av de som er kritisk til denne filmen. Karakterene ser jo helt ulike de som var i originalen.. Solan ser ut som en gammel alkis og Reodor ser ut som en helt anen gammel gubbe.. 😛 Dessuten synes jeg at man burde la noe av de store filmene få hvile i fred, isteden for å lage ti tusen oppfølgere og spinoffer 😉

  2. Jeg er kjempefan av Aukrust og Flåklypa, men må si jeg vipper litt imellom. Jeg tror den egner seg veldig for nåtidens barn, men selv er jeg heller ikke så fan av utseende på disse karakterene. Solan må jeg faktisk si virker litt skummel og ekkel og sammen med stemmen blir han en “ikke likandes”-karakter for meg. Er vel mest han jeg reagerer på. Men jeg kommer nok til å se den. Gleder meg til årets julehefte hvertfall 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top