LEGO GTA slår til!



Det
er flere spill som jeg og min sønn har hatt stor underholdningsverdi av til Wii U. Som dere vet er vi en familie som gjerne samles fremfor skjermen med et godt spill og hvor vi alle kan spille sammen. Dette er noe av de store egenskapene til Wii U hvor hele fem personer kan spille samtidig. Spill som Nintendo Land (samling minispill) og New Super Mario Wii U har blitt flittig spilt siden vi fikk tak i Wii U like før jul. I tillegg har jeg etter at barna har vært i seng kost meg med flere spill deriblant Lekre skjønnheter i blodig slåssespill med Ninja Gaiden 3: Razors Edge. Et herlig slåssespill som jeg anbefalte tidligere her på bloggen min. 

For par uker siden dukket det opp et spill som jeg og mine to sønner pluss min minste datter (fem år) har fått brynt oss på. Dette spillet skulle vise seg å være et meget godt barnespill med lang, lang underholdningstid. En gammel traver som meg har sett mange spill opp igjennom årene og det blir fort man sammenligner spillene opp i mot hverandre. En spillserie som jeg liker godt, men som slettes ikke er barnevennlig, er Grand Theft Auto. Det som er spesielt med Rockstars spillserie, er at man kan utforske en hel by og ta på seg forskjellige oppdrag. LEGO City Undercover er tro det eller ei, bygd opp mer eller mindre på samme måte. Det vil si du befinner deg i en stor by eller et stort område og rundt omkring finner du massevis av oppdrag som du kan utføre.



Å
lage et variert spill er ikke enkelt og det er fort gjort å havne i gjørma hvor det hele blir veldig strømlinjeformet og kjedelig. Dette opplever man definitivt ikke med LEGO City Undercover. At man har et så stort område å kunne utfolde seg i er utrolig herlig og spesielt når det er gjemt godbiter rundt omkring samt tusenvis av små LEGO-klossen som samles inn som bonus. I dette spillet hopper du i støvlene som Chase McCain, en hemmelig detektiv utstyrt med smarte forkledninger. Hovedoppdraget går ut på å stanse den slemme Rex Fury og sette punktum for krimbølgen hans i LEGO City. 

Som detektiv, kan du ikle deg mange spennende roller og kostymer. Dette åpnes opp etter hvert som du kommer deg videre i spillet. Du kan spille alt fra brannmann, raner, bygningsarbeider, ambulansearbeider, bonde, gruvearbeider samt masse andre og det beste av alt, i ren Grand Theft Auto-stil, ta biler som kommer kjørende i lovens lange arm. Som om ikke det var nok, så kan du kjøre med det stilige LEGO-toget, helikopter, båter samt masse andre fete kjøretøyer. Dette gjør at spillet blir så variert som det går an å få det. Aldri et kjedelig øyeblikk



En
annen ting som jeg vil skryte av Travellers Tales, er måten de har bakt inn GamePaden på. Gjennom den får du en del info over ting du må gjøre og hvor du enkelt kan bytte til de forskjellige kostymene når du trenger dem. Dette går veldig fint og GamePadens funksjon er essensiell i hvor godt spillet blir. Selv om det dessverre ikke finnes noen flerspillerdel, så henter det seg inn med alt man kan gjøre i spillet. Fra akrobatiske krumspring til råkjøring gjennom trafikkerte gater. Alt som hører med når du går undercover og skal fakke Rex Fury for å sette han bak lås og slå. 

Språket i spillet er på engelsk og min syv år gamle sønn er ikke helt en kløpper på engelsk, så kan jeg si at han var den første til å gjennomføre spillet. Selvsagt har vi alle vært delaktige i det og hjulpet hverandre for å komme igjennom spillet. Nå spiller vi med å finne alt som er skjult og komme oss til steder vi ikke rakk å besøke før vi gjennomførte spillet. Mer likt GTA kan man ikke finne og artig er det at spillet er bygd opp av LEGO. 



Har
din familie en Wii U, så anbefaler jeg dette spillet. Dere blir sugd inn i et spill som inneholder utrolig mye. Det er variert, man må tenke for å løse diverse “gåter” og man kan bruke sine utforskende egenskaper. Alt dette er sammensurret til et spill som fra meg får en sterk terningkast 5. Det er enkelt å sette seg inn i hvor yngre barn enn min datter på kun fem år får til å spille. Spillbarheten er gjort veldig enkel, men også litt avansert om du vil det. Selv har jeg hatt utrolig mye glede av spillet og kan ikke få lovprist det godt nok. Kun en ting, det kunne ha vært noen minispill hvor man kunne ha konkurrert mot hverandre. Det hadde vært prikken over i-en og hvor jeg kunne ha delt ut terningkast 6. Om du ikke har Wii U, så er dette spillet så bra at man burde kjøpe både Wii U og LEGO City Undercover.

“Spill er sunt” anbefaler spillet!

Om du vil lese mer om spillet, så gå inn på Gamereactor.no

Hva synes du om spillet? Er dette noe du ville ha spilt? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top