Lekre skjønnheter i blodig slåssespill

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge er et spill jeg i den siste tiden har spilt på min Wii U og skal si det er et voksent spill og slettes ikke noe for barn. Derfor har spillingen selvsagt skjedd mens alle barna har vært i seng og hvor jeg har regjert over TV-en og Wii U-maskinen. Helt siden jeg ble hekta på slåssespillet “The way of the exploiding fist”Commodore 64, har jeg vært litt hekta på slike slåssespill. Da Mortal Kombat kom til Amiga, var jeg virkelig solgt og elsket måten spillet fanget meg på med spesielle, dødlige avslutninger. Slåssespill har alltid vært populære og senere ble det Street Fighter og nå Ninja Gaiden 3: Razer Edge.

Det første jeg la merke til med spillet var hvor utfordrende det var å slå ut fienden. For ikke var fiendene smarte, men de gikk fort til motangrep på meg slik at jeg måtte forsvare meg med nebb og klør. Selv etter at jeg har delt fienden i to, kravlet de i mot meg for å få has på meg. En annen ting, om du har lite liv igjen etter mange kamper og du møter en boss, ja så er det bare å begynne å grave sin egen grav. Da har du lite å stille opp og selv om du dør og starter på nytt med samme bossen. Har du lite liv, må du være meget smart for å komme deg videre. Dette gjør at du alltid må være på vakt slik at du mister minst mulig liv. Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge er ufattelig blodig. Hele skjermen blir i perioder fylt med blod og som igjen gjør at dette slettes ikke er noe barnespill. Man kan nesten ikke tro at det er et spill til familiekonsollen man spiller med all denne volden, blodet og de massive kampene.

At utvikleren Team Ninja har lagd en versjon til Wii U synes jeg i grunnen er genialt og spesielt med måten de har gjort Gamepaden tilgjengelig på. Det vil si på den kan du se hvordan de forskjellige angrepene skal utføres og dette er veldig til god hjelp. Du slipper å pugge inn bevegelsene og kan heller kaste et blikk ned på Gamepaden i stedet. Genialt rett og slett. Selvsagt, når du spiller lenge nok så lærer du deg angrepene, men i starten er Gamepad-funksjonen genial og du trenger å ha infoen lett tilgjengelig med tanke på hvor vanskelige noen av fiendene er. Bevegelsene er smoothe og fine og du lærer deg fort kontrollen. 

Grafikken i spillet synes jeg er god og med mange detaljer. I perioder synes jeg kanskje det blitt for mye blod på skjermen og det kunne ha vært litt mer moderat, men så er det jo spillere som elsker blod også da. Jeg begynner vel kanskje å bli for gammel her. Omgivelsene er livlige og detaljerte. Animasjonene på karakterene er gode og flyter godt. Kameraet som følger deg er også bra og opplevd svært sjelden at jeg ikke hadde kontroll over situasjonen. 

har jeg spilt en god del Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge og skal ærlig innrømme at jeg har blitt hekta på spillet. Det er rått, brutalt og utfordrende. Det krever sin mann for å kunne overvinne spillet. Halvnakne damer i spill ser jo ikke så gale ut det heller og selger selvsagt på det. Å være et spill til Wii U, så synes jeg det er veldig brutalt og ikke minst blodig. Helt ulikt det Nintendo tidligere har satset på og ikke noe som er familivennlig eller barnevennlig. Så om du skal spille spillet, så anbefaler jeg deg å gjøre det når barna er i seng (slik som meg). For spillet har 18 års aldergrense og det er Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge definitvt verdt. Om du fristes av spillet, så skjønner jeg det, for dette er et godt spill og jeg har lite å trekke på det. Liker du slåssespill og du har en Wii U, så vil jeg selvsagt anbefale deg dette her. Jeg har kjempet og spilt og opplevd mange utfordringer med Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge. 

Her er litt mer bakgrunnshistorie om spillet:
Den ensomme ninjaen Ryu Hayabusa må finne en måte å heve forbannelsen på sin høyre hånd før den knuser ham. NINJA GAIDEN 3 har blitt gjenskapt for å bringe den utrolig intensive og hektiske utfordringen og actionen som NINJA GAIDEN-fans krever til Wii U. Med flere våpen og Ninpo-typer, et nytt framgangssystem for karakteren, et redesignet kampsystem og gjenkomsten av lemlesting forbedrer NINJA GAIDEN 3: Razor’s Edge det originale NINJA GAIDEN 3 på samtlige måter og tilbyr Wii U eksklusive finesser og funksjoner.

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Hva synes du om spillet, er dette noe du ville ha spilt? Liker du slåssespill? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top