Dataspill og foreldreansvar – intervju av meg i NRK Radio!

Den 5. juni var det fagdag med utgangspunkt i “Problematisk dataspill” og hvor jeg var en av tre som skulle holde foredrag. Den dagen var helsepersonell, politi, lærere og foreldre samlet for å få med seg de positive tingene med spilling og selvsagt også de negative tingene spill kan forårsake. 

Som dere for lengst har fått med dere så er jeg veldig aktiv i spillbransjen og har bidratt til mye opp i gjennom årene. Jeg drar også landet rundt og holder foredraget mitt “Spill er sunt” og hvor målet mitt er å komme med tips til foreldre hvordan de skal kunne legge til rette for at barna får spille. Jeg mener at barn i tidlig alder skal kunne få muligheten til å spille om det er på nettbrett, konsoll eller PC. Med å spille i tidlig alder, lærer man seg mange ting blant annet hvordan teknologien er bygd opp, pluss trener både koordinasjon, reaksjon og språk.

I dag finnes det mange gode spill og ikke minst lærerike spill hvor barna både får god læring og sist men ikke minst blir underholdt. Ikke noe er mer perfekt enn det. Selvsagt er det viktig å være til stede når barna spiller og gjerne som mamma eller pappa setter deg litt inn i hva spillet omhandler. På den måten får du og barnet en fin start og en åpenhet rundt den fremtidige spillingen noe som er veldig viktig.

Om du vil høre da jeg ble intervjuet av NRK Radio, så kan du det ved å trykke på linkene nedenfor.

“Dataspill og foreldreansvar”

“NRK Nyheter – dataspill”

“Kort nyhetsblikk”

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top