Se et klipp fra mitt foredrag på Hitra…



Den
3. april var jeg så heldig å kunne besøke Hitra og Hitrahallen med foredraget mitt Spill er sunt. Å snakke til en så stor forsamling med elever, foreldre, lærere med flere var unikt. Spesielt når det omhandlet et tema som jeg brenner utrolig mye for, nemlig hvordan spilling opptar så mange av oss i samfunnet både på en positiv og negativ måte. For det er ikke å legge under en stol at spilling ikke er gull og grønne skoger, men at det skjuler seg fallgroper som er skumle og som kan føre til problemer for både familien, skolen og til den som opplever at spillingen tar overhånd. 

Heldigvis finnes det flere positive sider med spilling enn negative og det er dette som for meg er drivkraften til å holde foredrag. For det er fortsatt mange som ikke skjønner dette og de mulighetene som ligger i spilling, både som underholdning, men også like mye som til læring. Det å kunne utnytte spillene f.eks. i læringen på skolen er faktisk mulig. Det gjelder bare å oppdage mulighetene og å vinkle undervisningen slik at det går an.

I foredraget gikk jeg også inn på å kunne ta utdanning innenfor spill og hva som da ventet etter endt utdanning. For med spillutdanning kan faktisk en hel verden av muligheter åpne seg for deg. Det er opp til deg hva du vil spesialisere deg til og hva du ønsker å gjøre. Spill er milliardindustri og det ligger mye penger i god spillutvikling.  

Her er klippet som er filmet av Markus R. Sandnes og hvor jeg tar for meg forskjellen fra spill som er lagd til Commodore 64 (Commando) og frem til i dag med Battlefield 4 som er lagd til neste generasjons konsoller og PC.

#spillersunt #spill #gaming #gamer #nerd #games #lecture #foredrag #hitra #hitrahallen #healthygaming #healthy #sunt #lovegames #fujifilm #commodore64 #battlefield4 #dice #ea #electronicarts #frostbite3 #commando 
   

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top