Et lite, men stort hjelpemiddel!



Først som sist skal jeg innrømme min hunger etter lagringsmedier. Jeg har en god del harddisker liggende rundt omkring, ikke bare hjemme. Er det noe jeg mener er svært så viktig i vårt digitale samfunn så er det backup. At jeg i tillegg er litt skeptisk til digital lagring, gjør vel ikke saken noe bedre. Å ha personlige bilder liggende på en harddisk f.eks. til mine svigerforeldre er mye mer sikkert enn å ha de samme personlige og private bilder liggende i en digital sky som kan bli hacket av uvedkommende.

Nei, da er lagring i fysisk tilstand det beste. En ekspert på dette området gjennom mange år er Freecom. Jeg har ikke så altfor mye erfaring til dette merket bortsett fra et par harddisker for en god del år siden og som avgikk med døden etter lang og tro tjeneste. Nå har jeg omsider gitt merket en ny sjanse og føler det er på tide å gi Freecom litt mer fokus.

Jeg har nærmere bestemt gjort meg avhengig av en såkalt Freecom Tough Drive mini SSD på 128GB. Denne finnes også i 256GB, men for meg holdt det med en 128GB. Det første jeg legger merke til er hvor godt “polstret” den er. Faktisk sier Freecom selv at denne kan mistes fra ca. fire meters høyde uten at den vil ta skade av det, noe jeg kan skjønne med tanke på “polstringen” rundt produktet.

Det andre som jeg synes var smart, var måten USB 3.0-koblingen vippes ut av selve “polstringen”. Genialt og tar veldig liten plass. I tillegg er produktet veldig lett og som gjør det praktisk å drasse med seg rundt omkring, noe jeg har gjort. I huset hos oss er det flere PCer som står og surrer og da er det godt å kunne ha en slik liten sak hvor man enkelt kan overføre filer på.

For det tredje som jeg ble overrasket over var hvor rask den var til å overføre og motta filer. Helt utrolig hvor kjapt det gikk og i følge Freecom selv så takler mini SSDen 480MB i sekundet via USB 3.0. Å overføre bilder går nærmest på sekundet. Aldri før har det vært så herlig og avslappende å se filene flakse avgårde i en superspeed man bare kunne ha drømt om tidligere.

nå skjønner du sikkert godt hvorfor jeg vil skrive om denne lille saken. Genialt Freecom og takk for et produkt som hjelper meg å ta vare på bilder, filmsnutter samt andre viktige filer som jeg er redd for. Om du vil vite mer om produktet, så kan du ta turen inn på nettsiden til Freecom. 


Se bort i fra støvet er du snill…

#freecom #ssd #minissd #usb3 #gamer #pcgamer #lagring #backup #ilovegaming #pcgaming #recommend #pc

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top