Dette fanget spillhjertet mitt i 2015 #2

I forrige blogginnlegg presenterte jeg spillet Cities Skylines som et av spillene som fanget mitt spillhjerte i 2015. Selv om jeg brukte en god del timer på dette spillet fra den finske utvikleren Colossal Order, så har jeg flere spill som har satt dype spor i gamerhjertet mitt og disse vil du gjennom denne bloggserien få vite om. 

Mitt andre spillhjerte går til;

Middle-earth: Shadow of Mordor:
Først må jeg innrømme at jeg helst liker spill i førsteperson eller på fagspråket <<first person shooters>>. Dette er en sjanger jeg har mange tusen timer på samvittigheten. Spill i tredjeperson har ikke helt vært min favoritt, men da Middle-earth: Shadow of Mordor dukket opp til PC i september 2014 ble jeg totalt tatt på senga. Jeg er stor fan av Ringenes Herre-universet og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett filmene. Dessverre har det ikke blitt lansert så mange gode spill fra Tolkiens univers og spesielt ikke gode og underholdende spill. Så da jeg ble kjent med Middle-earth: Shadow of Mordor fikk pipen en helt annen låt. Spillet var jo særs bra og utrolig fengende. En gedigen åpen verden lå for mine føtter og det var opp til meg å slå meg løs. For ja, spillet går lett inn i sjangeren hack’n’slash. Slå, slå og atter slå, om du selv ikke skal bli slått helseløs.

Gjennom spillet får jeg møte mange kjente karakterer fra Ringenes Herre-universet, noen lette og andre ufattelig vanskelige. Med å ta ut de forskjellige hærførerne oppgraderte egenskapene og jeg fikk flere muligheter å slenge inn mot fienden. Våpenegenskapene ble også bedre etter hvert som de ufyselige skapningene falt for mine sverdslag. Blodig, taktisk og utrolig underholdende tar det meg langt inn i Middle-earth og hvor alltid en fare lurer bak neste sving.

Variasjonen er stor, området gedigent, mulighetene mange og hvor valg må tas gjennom hele spillets handling. Valgene sørger for at du hele tiden får nye styrker og egenskaper og hvor du hele tiden bygger deg opp. Det er nettopp dette jeg liker så godt med spillet og som gjør at jeg føler trang til å spille det.


Middle-earth: Shadow of Mordor er i mine øyne verdt høyeste terningkast og som fortjener å spilles av alle som elsker Ringenes Herre-universet. Makan til undervurdert spill skal man lete lenge etter. Jeg krysser alt av fingre og tær på at en oppfølger snart annonseres. Da hadde jubelen stått i taket her på mitt lille kontor.

Da var spill nummer to presentert og nå lurer du sikkert på hvilke andre spill som har fanget spillhjertet mitt i 2015. Følg med å du får se… 

Er du fan av Ringenes Herre-universet? Har du spilt dette spillet? Er det noen spill du mener fortjener å bli spilt av flere enn det som har vært tilfellet?



#spillhjerte #middleearthshadowofmordor #gaminghjerte #middleearth #ringenesherre #lordoftherings #spillmagasinet #spmgno 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Dette fanget spillhjertet mitt i 2015 #2

  1. Jeg plasserte det vel på 5. plass på topp 10-listen min i fjor. Synes det var relativt bra, selv om historien og enkelte av referansene var temmelig sære. Men at det var utrolig morsomt å spill, er det ingen tvil om. Derfor endte jeg også etterhvert opp med platinum.
    Er enorm fan av universet selv, men må ærlig innrømme at det har blitt laget mye rart på denne lisensen. Men favorittspillene er nok Kampen om Midgard.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top