DICE – Jeg vil ha Pinball Dreams, Pinball Fantasies og Pinball Illusion!

Visste du at Digital Illusion eller DICE (Battlefield 4, Star Wars Battlefront) som de heter i dag faktisk i sine spede begynnelse lagde flere pinballspill? Jepp, gjett om jeg ble hekta på disse spillene som blant annet ble lansert til Amiga. Jeg har siden jeg var en liten pjokk hatt dilla på pinballspill. For å si det slik, mye av mine sparepenger som ung gikk til pinballspill som befant seg på lugumbre røykfylte kafeer hvor det nærmest var pinballspillet som var synlig på grunn av all røyken som svevde i luften.  

I alle fall, Pinball Dreams og Pinball Fantasies ble lansert til Amiga i 1992 og Pinball Illusion ble lansert til Amiga i 1995. Disse spillene ble så flittig spilt at jeg nærmest fikk krampe i fingrene. Det beste med disse pinballspillene var det herlige brettdesignet på banene. Det var rett og slett unikt. Både jeg og mine venner satt som klistret til skjermen mens Amigaen jobbet hardt for å holde vår spilling ved like. Den ene highscoren etter den andre ble slått. Flere av mine venner var utrolig flinke i pinballspill og som knuste meg en rekke ganger, som igjen førte til at jeg ble sittende opp til langt på natt bare for å slå dem.

Vi hadde faktisk turneringer hvor målet var å få den beste scoren på pinballspillene. Min mor og far kunne titt og ofte høre både bannskap, latter og juble i underetasjen når vi spilte og det til deres frustrasjon. For vi var ikke stille og hvor naboene sikkert også hørte oss. 

har det altså godt mange, mange år siden denne krabaten har spilt disse herlige spillen. Det jeg egentlig lurer litt på er hvorfor i huleste har ikke DICE utgitt disse klassiske pinballspillene til nettbrett og mobil. De har jo den muligheten og spesielt med tanke på at disse pinballspillene faktisk vil være helt uptodate om man sammenligner med de pinballspill som finnes i dag til disse formatene. 

Er bra sikker på at DICE ville ha tjent en del kroner på dette og jeg er bra sikker på at jeg på nytt ville ha blitt hekta. For er det noe jeg liker den dag i dag, ja så er det nettopp pinballspill. 

Mitt ønske til DICE er altså at de lanserer disse herlige spillene til nettbrett og mobil til alle oss som digger pinballspill. Please!

Her er en video fra Pinball Dreams:

Her er en video fra Pinball Fantasies:

QJLp_Q9-nno

…og til slutt, her er en video fra Pinball Illusion:

1-iAM5zn5nw
 
#digitalillusion #dice #pinball #flipperspill #spill #gaming #gamer 
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “DICE – Jeg vil ha Pinball Dreams, Pinball Fantasies og Pinball Illusion!

  1. Sparing: Hehe. Kanskje det ja. Først skal jeg sende link til mine venner i DICE for å høre deres mening og om vi ikke kommer frem der, så kan en jo starte en underskriftskampanje.

    Har mange gode minner med Pinballspillene til DICE og hadde vært moro og opplevd disse igjen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top