1 års jubileum!

Tenk, det har søren meg gått et år. 1 år er ikke 1 år og spesielt når man blir underholdt av spill som Cities Skylines. Ja så føles 1 år som et halvt år. Okei, tiden flyr i alle fall avgårde og er nok sikkert på grunn av jeg begynner å bli en gammel mann. 
 

Fra tøys til alvor. Favorittspillet mitt har blitt 1 år i dag. Colossal Orders har all grunn til å feire stort i dag. Deres spill, Cities Skylines har har nemlig blitt 1 år. Gjennom dette året har jeg spilt nærmere 560 timer, jeg har lastet ned tusenvis av mods, bygninger, kjøretøy, kart med mer. Jeg har skrevet et stort antall blogginnlegg om spillet. Jeg har opplevd to herlige tilleggspakker, deriblant After Dark og Snowfall. På Steam Workshop kan du finner over 76 000 mods som moddere rundt omkring i verden har lagd bare for å gjøre spillet enda bedre. Cities Skylines er og blir det beste bybyggespillet i manns minne. SimCity 4 lå lenge på toppen, men med Cities Skyliens ble SimCity skviset godt og grundig ned fra tronen.
 

denne dagen har altså Colossal Order feiret seg selv og med god grunn. De har over 2 millioner spillere av Cities Skylines og stadig flere kjøper spillet. Selv har jeg lært opp flere gamere i spillet som i dag er blitt utrolig flinke til å bygge. Selv er jeg hekta som rakkern og bruker mye tid på spillet. Den ene byen etter den andre bygges og i håp om å lage en estetisk by som ikke bare fungerer økonomisk, men som også er nydelig å se på. 
 

Utvikleren Colossal Order har også vært utrolig flinke til å høre på oss spillere og har utviklet ting som vi har ønsket oss. Slik oppvartning som vi har fått i fra denne finske utvikleren har ikke jeg opplevd fra noen andre spillutviklere i mitt liv som aktiv gamer. Det sier litt. Som om ikke det er nok. Colossal Order lover videre å jobbe med spillet for å gjøre det enda bedre, enda større og enda mer underholdende og i løpet av mars vil de gjøre det enklere å forandre på landskapet med en ny terraforming tool. De vil også gi oss muligheten til å lage kanaler noe som kan gjøre underverker for det estetiske i byen.
 

Jeg gleder meg stort og er utrolig glad i Colossal Order og måten de har tatt vare på oss spillere. Nå ser jeg frem til mange hundre timer til med Cities Skylines, et spill som hele tiden er i forandring og som hele tiden gir oss nye underholdende muligheter.
 

Tusen hjertelig takk Colossal Order for et fantastisk år. Så skal vi selvsagt ikke glemme Paradox heller som støtter Colossal Order så godt det lar seg gjøre. Vi digger dere. 
 

#colossalorder #citiesskylines #paradox #spill #gamer #gaming  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top