Juks og fanteri… Kjenner det koker i meg…

 

Ønsker du aimbots, ønsker du å vite hvor alle motstandere er? For meg er juksing i spill tragisk. Som tro gamer gjennom en mannsalder har jeg aldri jukset i spill hvor andre har spilt sammen eller mot meg… Okei, det var en svakhet i The Settlers som jeg spilte på min Amiga sammen med en god venn. Vi spilte The Settlers på timesvis og storkoste oss med blant annet splitscreen. I spillet var det utrolig nok mulighet å jukse. For om en ikke var oppmerksom kunne den du spilte mot koble seg til din sti om den var lagt inntil grensen for landet ditt. Da kunne motstanderen ønske seg alt av resurser du hadde tilgjengelig. I tillegg skape fullstendig kaos i logistikken i spillet. Selvsagt utnyttet vi denne svakheten i spillet.

 

I andre spill har jeg ikke jukset, men har irritert meg stort på de som jukser med blant annet wallhacks, aimbots eller se hvor alle er på kartet. Gud bedre så sint jeg har vært blant annet på å bli tatt ut av en motstander som f.eks. har vært helt på den andre siden av kartet. Har faktisk vært så sint at jeg har skrevet meldinger i chatten som jeg helst ikke vil gjengi her. Med det vet dere hva jeg mener om juksing i spill til sin egen fordel.

 

 

En annen ting, hva er vitsen med å jukse. Skjønner ikke at noen vil gjøre det vel vitende om at spillingen da ikke er bra pga. skills, men pga. av juksing.

 

Et spill som enda ikke har blitt lansert er Battlefield 2042. Gud som jeg gleder meg til spillet, men frykter at jeg også her kommer til å irritere meg over juksere. For nå viser det seg nemlig at det allerede ligger ute hvordan bruke aimbots eller se hvor motstanderne er til enhver tid og det for den kommende betaen til spillet. Bare det å vite dette gjør meg irritert. At noen skal ødelegge gleden av å spille med å jukse. Gud bedre… kjenner det koker i meg…

 

 

Okei, nå skal jeg ikke svartmale det hele, men bare å vite at det lenge før Battlefield 2042 er ute for salg så finnes det juks. Håper inderlig at det jobbes iherdig fra DICE og utviklergjengen bak spillet med å stoppe juksingen som nå rulles opp for fullt.

 

Hva synes du om juksing i spill? Har du irritert deg over dette? Hva burde gjøres mot juksingen i spill?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top