160 spill er under utvikling til Playstation VR


 

Det er ikke småtteri Sony nå er i gang med og som allerede har blitt populært hos de mange spillutviklere verden rundt. Sent i går kveld la jeg opp et blogginnlegg om at Playstation VR (Virtual Reality) vil bli lansert i oktober til Playstation 4. Jeg skrev også at over 160 spill var på tur og at over 230 utviklere og utgivere var i gang med å presentere noe til Playstation VR. 
 

I dag har jeg fått nyss i at det kommer til å være over 60 spill tilgjengelig for VR-settet til Playstation innen utgangen av året og det er slettes ikke ille. Julen i år kan bli riktig så inntektsbringende for Sony med tanke på at spill og Playstation VR er ute på markedet. 
 

Videre har jeg også fått vite at svenske DICE er i gang med et eget opplegg for Star Wars Battlefront og som sannsynligvis blir lansert i løpet av neste år. Hva det er for noe vet jeg ikke og gleder meg stort til å se og høre mer hva DICE er i gang med. Kanskje får vi vite en god del om spillene som kommer til Playstation VR allerede nå på GDC som går av stabelen as we speak, det vil si fra 14. til 18. mars
 

Her er en bite liten liste over spill som offisielt er bekreftet til Playstation VR;

  • Eagle Flight (Ubisoft)
  • Eve: Valkyrie (CCP Games
  • Headmaster (Frame Interactive)
  • Rez Infinite (Enhance Games)
  • Wayward Sky (Uber Entertainment)
  • Rigs: Mechanized Combat League
  • Tumble VR
  • Until Dawn: Rush of Blood
  • Playstation VR Worlds
     

I tillegg til dette vil Playroom VR være klart til lansering og her får man servert seks spill som er tilegnet deg og meg som ikke er vant med VR, altså for VR noobs.
 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg gleder meg sykt mye til VR virkelig kommer på skikkelig vis. Jeg elsker VR og har fått prøvd det en gang. Det var noe av det beste jeg har prøvd for å si det mildt. Innen neste år på samme tid har vi fått flere VR-merker og kose oss med og hvordan spillutviklerne tilpasser sine spill i forhold til bruk av VR blir spennende å se. Spesielt når man tenker på hvilke muligheter som ligger til grunn for denne teknologien. Det blir et herlig år å være gamer. 

Prisen på herligheten ser ut til å bli liggende på rundt 3700 blanke norske kroner, men slettes ikke utenkelig at prisen etter hvert vil gå ned når flere merker kommer på markedet. Jo høyere konkurranse, jo billigere blir som oftest prisene. 
 

Gleder du deg til VR og hva gleder du deg mest til? Hvilket spill ville du hatt med bruk av VR?

 

#playstationvr #sony #playstation4 #ps4 #vr #spill #gamer #gaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top