SpillPappa – Tilbake til barndommen

Det er tider jeg som gammel gamer husker fra da jeg var en liten pjokk. En varm kveld nede på sentrum kafe her på Snåsa stod en liten gutt og brukte sin sårt opptjente lommepenger på en spillautomat. Spillet som fikk kjørt seg var Golden Axe. Det var røykfullt i lokalet. Gutten var konsentrert og kjempet hardt for å holde seg i live. Musikken, grafikken og spillbarheten var herlig og den ene femmern etter den andre ble slengt ned på automaten…
 

Til tider var jeg ikke alene om denne gleden og flere av mine venner var også hekta på spillet. For det beste var at man kunne samarbeide hvor to spilte sammen med hverandre. Da ble det fort litt enklere, men likevel, i dette klippet sliter jeg big time og ja, det blir en del “fader” i språkbruken. Var på kanten flere ganger og komme med grovere bannskap, men klarte så vidt å holde meg. 
 

I alle fall, her er et klipp som tar meg tilbake til barndommen. 
 

Husker du noen spill fra barndommen og som du synes var bra?
 

#spillpappa #youtuber #goldenaxe #spill #gamer #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “SpillPappa – Tilbake til barndommen

  1. Heh, jeg vokste opp med Street Fighter på en maskin i en liten kiosk/butikk et lite stykke fra Campingplassen vi bodde på. Der var det meg og gutta som stod of spilte bort mange maaaaange timer, og en del kroner 🙂 men moro var det ^^

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top