Gud som jeg gleder meg til Mafia III

Er det en spillserie jeg liker godt så er det Mafia. Husker godt det første spillet som i mine øyne var revolusjonerende på mange måter med en fri åpen verden, nydelig grafikk og en stemning som nærmest ikke kunne beskrives med ord. Jeg ble helt satt ut av det første Mafia-spillet. 
 

Mafia II ble lansert i 2010. Spillet var ikke like bra som det første spillet, men bevares, Mafia II klarte å fange meg og som selvsagt ble gjennomført. Utvikleren 2K Czech kom igjen i fokus og serverte et innholdsrikt spill og ånden fra det første spillet levde i beste stil. 
 

er spill nummer tre annonsert og jeg har fulgt med på notene helt siden annonseringen skjedde i fjor høst. Denne gangen er det ikke 2K Czech som står bak, men utvikleren Hangar 13 og jeg er spent på å se om de klarer å fange magien fra de andre to spillene og inn i dette kommende spill nummer tre. 
 

Det har ikke blitt sendt ut så altfor mye info om spillet bortsett fra at det tar oss med til New Orleans i 1968 og et av de mest turbulente årene i amerikansk historie. Denne versjonen av New Orleans er fylt med høy aktivitet, fete 60-talls biler og selvsagt alt av mote og musikk fra denne tiden. I løpet av denne turbulente tiden finnes det en sky av korrupsjon som henger i luften og byen har blitt et fristed for organisert kriminalitet. Den italienske mafiaen kontrollerer ulovlig gambling, narkotika og prostitusjon, mens korrupte politifolk og politikere suger til seg pengestrømmen og rett inn i sine egne lommer.
 

Mafia III følger historien om Lincoln Clay, en Vietnam-veteran, tilbake fra kamp og leter etter et hjem og et sted å tilhøre. Foreldreløse som barn Lincoln finner sin familie, en far og en bror han har lengtet etter. Men når Lincolns nye familie blir forrådt og slaktet av den italienske mafiaen, blir han hevnlysten og går til en brutal krig mot italienerne. Målet er å forstyrre maktbalansen i den lurvete underverdenen i New Orleans. Etter hvert som historien skrider frem, klarer Lincoln å alliere seg med andre kriminelle og bygger et imperium og en ny familie av sine egne som forvandler byen, bort fra italiensk korrupsjon og elendighet.
 

Dette er er grunnhistorien i Mafia III og ja, jeg gleder meg sykt til spillet dukker opp forhåpentligvis i slutten av året og da til Playstation 4, Xbox One og PC. 
 

Gleder du deg til Mafia III? Hvilket spill i serien liker du best?
 

Nedenfor ser du noen nye skjermbilder fra Mafia III

 
 


 


 


 

#mafia3 #hangar13 #nyheter #spill #gamer #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Gud som jeg gleder meg til Mafia III

  1. Satser på at Mafia III har større frihet enn det man hadde i Mafia II, ettersom det i forrige versjonen virket som om man var fanget i ett kapittelsystem, selv om det var åpen verden, så virket det fortsatt ikke som ett åpent verden-sandkasse-spill…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top