Sitrer i kroppen nå – C64…


 

Min aller første spillmaskin var en Commodore 64. Året var 1982 og jeg var helt i fyr og flamme. Herlige spill som IK+, The Last Ninja, Defender of the Crown, The Great Gianna Sisters, Turrican, Green Beret, Commandos sendte meg rett til spillhimmelen. Siden den gang har alltid mitt hjertet vært hos Commodore og Amiga. Nå ser det ut til at Commodore er på full fart med satsingen sin og via crowdfunding håper de på å kunne få inn nok penger til å satse på 64 SX.
 

For å si det slik, da jeg oppdaget denne videoen nedenfor kan jeg innrømme at spillhjertet mitt pumpet ekstra hardt. For dette er søren meg nostalgi og jeg har så mange minner fra Commodoretiden at jeg ikke kan få sagt det. 
 

Det er planlagt at 64 SX skal lanseres i desember og at prisen vil ligge på rundt 150-170 dollar. Faktisk er dette overkommelig og for tro sjeler av Commodore så er jeg bra sikker på at maskinene kommer til å selge godt.
 

Hvilke spillminner har du og hvilke spill husker du godt som de aller første du spilte.
 

#commodore64 #commodore #spill gaming #gamer #retro

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top