Spill som vikingene i For Honor!


 

For ikke mange dagene siden fikk jeg en unik mulighet fra Ubisoft. Jeg fikk da anledning til å være med på en betatest av et spennende spill som lanseres om ikke så altfor lenge. Spillet heter For Honor og tilhører en spillsjanger jeg liker godt, nemlig hack’n’slash. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har med Middle-earth: Shadow of Mordor, men det er mange og et spill jeg også liker svært godt og som passer rett inn i denne sjangeren.
 

For Honor er et spill som stiller seg litt inn i samme bås som Middle-earth: Shadow of Mordor hvor hack’n’slash er det som er i fokus. Selv om de to spillene er vidt forskjellige så er det også like på ett sett og vis. Spesielt med at man slå ut horder av fiender som dukker opp rundt deg. Slå så sverdet hviner i luften og se fiendene falle pladask i rundt deg mens blodet skvetter til alle kanter. Dette er det som fort kjennetegner hack’n’slash – sjangeren. Selv om dette er et blodig spill så er det milevis unna virkeligheten. Her er det fantasi og man kan også se på grafikken at den er mer tegnet enn realistisk, men detaljene er det ikke noe å si på da.  
 

Dette actsionspekkede spillet fra Ubisoft inneholder fraksjoner som vikinger, Samuraier og riddere. Alle sammen med forskjellige egenskaper, våpen og utseende. Det beste med spillet er hvordan alt dette er survet sammen med god historie, herlige stemning og god oppbygning av egenskaper til de ulike krigerne.
 


 

Spillet er lagt opp slik at likesinnede verden rundt møtes på slagmarken nesten på lik linje som i spill som Battlefield og Call of Duty. Det gjelder sammen med laget sitt og få makten over områder. Her skal man knuse fienden tilbake med kraftige slag og la sverdet sveive i luften slik at så mange fiender som mulig får møte vreden. Det gjelder å holde tungen rett i munnen og unnvike om fienden slenger inn et blodig slag mot deg. Dukk, hopp til siden eller parere mot slagene som kommer. Klarer du dette så vil du også kunne overleve lengre på slagmarken. Med deg har du også botter og disse bottene spiller godt. I tillegg til at du har andre spillere som gjennom egne egenskaper blir utfordrende å slå.
 

Gjennom betatesten jeg har vært med på fikk jeg prøve ut hvordan det var og skal innrømme at selv om ting så veeeldig kaotisk ut så var det alltid et system i kampene. Det å få kapret områder er ikke enkelt og krever sin kløkt og hvor man hele tiden må følge med på hvor fiendene befinner seg til enhver tid.
 

Slåssesystemet er veldig variert og hvor du kan bruke harde, brutale slag til mindre harde slag i forskjellige varianter. Om du får kombinert disse blir du fort vanskelig drapsmaskin for fienden. Om du i tillegg klarer å unngå slagene som kommer i mot deg fra fienden, så har du virkelig en god tid på slagmarken hvor fienden vil falle for deg.
 


 

For Honor vil om ikke mange dagene kjøre en åpen betatest og da kan alle sammen få muligheten til å prøve dette spennende spillet som jeg gleder meg stort til å spille mer. Jeg elsker å spille som viking i spill og endelig får jeg muligheten til det i For Honor fra Ubisoft. Om du tror det er lenge til det lanseres så er det bare å tro om igjen. Spillet lanseres til Playstation 4, Xbox One og PC den 14. februar. Det er det ikke mange dagene igjen til eller hva.
 

Nedenfor ser du to videoer fra hvor jeg spiller For Honor. Jeg digger spill og nå gleder jeg meg til det snart lanseres. Gleder du deg til spillet slippes og evt. hva gleder du deg mest til?
 

S9wFpxUQU9Q
 
c14gOxtalBI
 

#forhonor #betatest #beta #spill #gamer #gaming #game #games #ubisoft #spillpappa #youtuber

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top