Nå begynner det å ligne noe…

 

Det tar sin tid, men gud så bra det blir. Er det noe jeg liker så er det å bruke litt tid på å få det fint. I spill som Cities Skylines kan det kreve litt tid om man vil det skal se fint ut. Derfor bruker jeg litt tid på bybyggingen sånn at det ser realistisk ut som om det er fra virkeligheten. Spillet er utviklet av finske Colossal Order og ble lansert den 10. mars 2015. Det vil si det er over fire år siden spillet så dagens lys. Tenk det, fire år siden. Er ikke til å tro og spillet holder seg i beste velgående som om det ble lansert i går.

 

 

Om ikke lenge passerer jeg 1000 timer med spillet noe som tilsier at Cities Skylines er et av mine favorittspill. Jeg har som du sikkert også vet startet opp et helt nytt byprosjekt. Startet med å presentere noen nydelige solnedgangsbilder fra det som etter hvert kommer til å bli en by, håper jeg. I alle fall, her er noen flere bilder fra den kommende byen som jeg håper blir bra. Skal gjøre så godt jeg kan å få den til å se så realistisk ut som mulig. For å få til dette bruker jeg en god del timer bare på å få til detaljene å se så bra ut som mulig. 

 

 

Selv om jeg på langt nær er så god som mange av de andre byggerne så prøver jeg så godt jeg kan og bedre enn det kan det ikke bli. For å få noen ideer så ser jeg en del på videoer som blant annet gjengen bak Cities Skylines legger ut. Her kan man få mange gode ideer hvor det er muligheter for å lære en ting eller to. Cities Skylines er et spill jeg virkelig liker godt og har alltid vært stor fan av bybyggespill. Da SimCity 2013 ble lansert fikk Maxis og EA utrolig mange kritikker på grunn av små områder å bygge på. Begrensningene var store, men ideen om å samarbeide var god. Da Cities Skylines ble lansert 10. mars 2015 ville jubelen ingen enda ta nettopp på bakgrunn av de enorme områdene man kunne bygge på i tillegg til den store variasjonen med moddemulighetene. 

 

 

Her ser du altså noen bilder fra mitt nye prosjekt og håper du liker det du ser. Jeg gleder meg til å fortsette. Cities Skylines er fantastisk og et av mine favorittspill gjennom tidene. 

 

Spiller du Cities Skylines og hva synes du om spillet? Hvilket bybyggespill synes du er det beste gjennom tidene? 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top