Oppgrader Xbox som en PC

Under årets Xbox Spring Showcase som gikk av stabelen forrige uke var det mye spennende som dukket opp, men er en ting som har gått under min møysommelige radar. Microsofts Xbox-sjef, Phil Spencer kunne fortelle noe meget interessant og som i alle fall fikk opp øynene på meg. Han fortalte at i fremtiden ser han for seg en Xbox som er oppgraderbar på lik linje som med en PC. Det vil si om du kjøper deg en Xbox, så vil du ikke trenge å bytte den ut på en god stund og heller bruke penger på å oppgradere den. 
 

Målet er altså å få en skjønn forening mellom Xbox og Windows og kalle det hele for  “Universal Windows Platform“. For å si det slik, så er ikke Xbox One så innmari langt unna den statusen, men å oppgradere maskinen kan man dessverre ennå ikke gjøre. 
 

Problemet med konsoller er at de har en for lang levetid og at med de årene som en konsoll er aktiv, så har det skjedd mye teknologiske fremskritt som kunne ha vært med for konsollenes del. 
 

Med en slik tilnærming mot PC-format vil da Xbox også kunne lettere tilpasses elder spill fra forrige generasjoner i forhold til hva som er i dag. 
 

Om du vil lese mer om dette, så ta turen innom nettsiden Polygon
 

Selv synes jeg dette virker spennende. Det jeg savner til Xbox One er skikkelig støtte til mus og tastatur. Med en slik støtte ville jeg ha følt meg bedre for jeg og gamepad er som å få en hest til å klatre i stige. Derfor gleder det meg å vite at fremtiden for Xbox faktisk er mer lik PC. 
 

Hva mener du? Bør Xbox bli mer lik PC eller synes du det funker godt som det er i dag?
 

#xboxone #microsoft #philspencer #pc #spill #gamer #gaming #spillmagasinet #spmgno #spmg 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top