Et brææææækende godt spill for alle aldre!



Jeg kan i denne sammenhengen påberope meg å være erfaren sauebonde fra før, men jeg må innrømme at det har aldri vært så gøy å samle sauer som det er i Flockers. Selv om det til tider er like stressende som å løpe etter de lodne dottene oppe på fjellet, hvor de alle absolutt skal hver bidige gang du tror du har sanket alle sammen i en fin flokk. For at de så skal stikke av så inn i de grader i hver sin retning at alt føles forgjeves og du har lyst til å gå ned av fjellet med uforrettet sak.

Flockers har litt av denne stemningen, men på en heldigvis litt mer humoristisk og fandenivoldsk måte, som gjør at du slipper blodsmak i munnen og sure legger hvor melkesyra spiser deg opp. Man kan ikke si annet enn at det noen ganger når ting går på tverke at man blir litt ondskapsfull når man med et smil om munnen ofrer noen av sauene i spillet som en liten hevnlyst for de gangene man har løpt seg ihjel på fjelltur i det virkelige liv.



Som du burde ha skjønt allerede nå, så handler dette spillet altså om sauer og sauesanking på en måte. Det er intet mindre enn Team17 som står for denne ville tittelen, altså de samme som står for serien Worms. Det skiller seg spillmessing mye fra selve worms, så de fleste vil nok rette en tanke tilbake til spillet Lemmings hvor uten tvil inspirasjonen er hentet fra. Så her handler det som sagt om at i stedet for gamle lemmings, så har du en flokk med sauer, som du skal frakte fra A til Å. Veien dit er ikke alltid av den enkleste, og fylt med farer som truer med å utslette saueflokken din. Hvor det ellers i den vanlige verden er sykdom og rovdyr som er farene, så er det her alt fra store sagblad, kniver, pigger og mange andre groteske feller som ligger på lur. Så det gjelder her og bruke mye kløkt og ikke minst tålmodighet for å få de fleste fram dit de skal. Her må du belage deg på at du kommer til å miste mang en sau før du kanskje får noen få igjen til mål. Jeg har nøyd meg med at det er ikke antallet som er viktig, men å få ett eller annet inn til mål. Så er du av den sarte sorten, og elsker dyrevern og slike ting, så frykter jeg at du lett vil få hjerteklapp før du kommer igjennom de 10 første levlene, og vil ha ei blodpumpe som kan høres helt til naboen på grunn av stress.



Du har noen få egenskaper du kan gi dine sauer for å lette turen deres betraktelig. Men ressursene er knappe, så bruk dem smart hvis du ønsker å redde flest mulig. Det ene er å utstyre dem med en lue for å kunne hoppe over ulike hindre. En annen en supermannkappe, slik at de kan fly opp ulike vegger som noen ganger er nødvendig. Du kan også bruke noen som stoppere, eller som trapper, slik at resten av gjengen kommer seg opp dit de skal. Noen ganger må du også ofre noen med å sprenge dem for å kunne åpne nye veier og muligheter.

Jeg kan til slutt konkludere med at dette var et ganske fornøyelig puslespill, som setter hjernen litt på høygir, og som kan underholde de fleste. For de minste og for ellers sarte sjeler er det nok kanskje litt vel blodig. Men jeg tror neppe at de blir noe videre påvirket og løper rundt og dreper sauer etter å ha spilt dette spillet. Anbefaler det spesielt til folk som ellers elsket lemmings i sin tid. Her får du mye av det samme i en helt ny og morsom pakning. Så du “FÅR” kose deg med sankingen. Det gjorde i alle fall jeg!

Takk til Kjetil Hynne for denne gjestebloggen!

#flockers #team17 #game #spill #gamer #gjesteblogg #ps4 #playstation4 #sony #lemmings #fungame #ilovegaming #konsollgamer #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top