Nå skjer det snart!

 

Det har skjedd mye siden 4. oktober 2018 på spillfronten. Store og små spill har blitt lansert med brask og bram. Det er et spill som jeg har ventet med stor spenning på som ikke har blitt lansert ennå. Helt siden våren 2016 har jeg hatt et spesielt spill i fokus. Fulgte med på det utvikleren Enondo Games foretok seg, men så ble det helt stille. Det ble lenge stille, men som lyn i fra klar himmel våknet utvikleren til live. 

 

 

Spillet jeg sikter til heter The Architect og som skal gi deg muligheten til å oppleve Paris ned til den minste del. Utvikleren Enondo Games gir oss altså muligheten til å modifisere Paris slik vi ønsker det. Modifisere bygninger, bygge nye bygninger, gjøre om på distrikter som Paris er oppdelt i samt oppgradere byen til det ugjenkjennelige. i spillet ligger en langt dypere simulering enn det vi har sett tidligere. Dette vil sørge for at du virkelig får følelsen av å ha kontroll over en storby og hvor du bestemmer hvordan skal se ut. En annen ting som definitivt er verdt å nevne. I spillet vil det også ligge til grunn et eget tegnebrett hvor du selv kan tegne dine bygninger som du vil ha inn i metropolen Paris. Dette gjør at byen virkelig kan få sitt eget personlige preg etter dine preferanser.

 

 

Her er litt mer info fra utvikleren Enondo Games og deres early access: 

Hvorfor tidlig tilgang til spillet?
“Our concept is new. Until now, no game had ever replicated a city in such detail, nor had given players the opportunity to design each and every building of the city.
We have so many ideas to design a new kind of city builder game! Maybe a few too many ideas.
Today, we need you, the players, to help us sort these ideas out, to let us know how you would like to see the game evolve. We have always been convinced that “The Architect: Paris” needed to be tailored to its community, and it is never too early to start…”

Hvor lenge antas det at dette spillet vil være i tidlig tilgang?
“We plan to keep the game in early access until the end of September 2021”

Hvordan er det planlagt at fullversjonen skal være forskjellig fra versjonen i tidlig tilgang?
“We plan to add the following features:
* Photo Mode
* Ability for players to change entire neighborhoods with a set of city-planning rules
* In-game block sharing system
* Modding
* Ability for players to create uniquely shaped buildings and mix designs
* More Districts available
* More designs available”

Hva er nåværende tilstand for versjonen i tidlig tilgang?
“At the moment, the early access version of the game focuses around the Louvre area and offers:
City View: Fly over Paris like you’ve never done before!
Strategic Map: Choose which part(s) of the French capital you want to work and build on!
Drawing Board: Change the look of the city, block by block, using dozens of building, park and plaza designs!
Plot Editor: customize the plot design of each block, play with (almost) unlimited shapes and create the craziest urban ensembles!”

Vil spillet være priset annerledes under og etter tidlig tilgang?
“Yes, the price may change depending on what content and features are added to the full version of the game, when released.”

Hvordan planlegger dere å involvere samfunnet i utviklingsprosessen?
“We will keep the conversation going with players through the tools made available by STEAM. We will take into consideration our fans’ wishes to develop the game in such or such direction, either by adding content or a specific feature.
Part of our team will be entirely dedicated to this mission so that our developers can anticipate and define their goals accordingly.
Additionally, we will organize Discord chat sessions between developers and players to alpha test features we intend to implement.”

 

Alle som kjenner meg vet at jeg er stor fan av bybyggespill og har vært det siden det aller første SimCity så dagens lys i 1989. Helt siden da har jeg vært hekta på denne spillsjangeren. Har nok brukt på tusenvis av timer på spillsjangeren. Kjenner jeg meg rett så håper jeg det blir mange tusen timer til. Bybyggespill er for meg terapi. Det å kunne bruke sin egen fantasi å lage sin perfekte tettsted, by eller metropol er magisk.

 

Etter å ha fulgt med på det Enondo Games har presentert med deres kommende The Architect: Paris så gleder jeg meg bare mer og mer. Den 25. februar er det klart for early access på Steam og gud som jeg gleder meg. Da vet jeg at mitt store spill for øyeblikket, Cities Skylines kommer til å få stor konkurranse. Dette kommer til å bli helt fantastisk.

Her er den siste traileren fra spillet The Achitect: Paris som altså kommer til PC som early access den 25. februar.

Flere som gleder seg?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top