Stor suksess med gaming på Steinkjermartnan!

 

Med hånden på hjertet kan vi alle si at gamingsatsningen på Steinkjermartnan ble en STOR suksess! Torsdag 10. august åpnet dørene på Huze Ungdomssenter hvor Elkjøp, Trønder-Avisa og SureFire Gaming hadde gjort klart for underholdning med gaming i fokus. Alt lå til rette for noen fantastiske dager på Steinkjermartnan. Game on var slagordet som blant annet ble brukt i Martnasblåsa noe som passet ypperlig for både ung som gammel. 

 

Bilde tatt av Trude Aune

 

Fra torsdag til og med lørdag ble det arrangert masse konkurranser. De som ønsket kunne feste på seg VR-briller fra Elkjøp og prøve dette. På en av PCene hadde vi kjørt opp Farming Simulator 22 på et profesjonelt setup fra Elkjøp pluss at Huze E-sport stilte med flere PCer som kunne spilles på. I sceneområdet var det lagt opp til FIFA 23 og som ble kjørt over et stort kinolerret hvor det også ble kjørt to turneringer i løpet av dagene på Steinkjermartnan. I tillegg hadde vi 2 Nintendo Switch-er hvor det ble spilt Flåklypa Grand Prix, Mario Kart 8 Deluxe og Super Smash Bros Brawl. Som om ikke det var nok, så hadde jeg tatt med min Atari-konsoll og tro det eller ei, den ble flittig spilt på. Artig var det å se at enkel grafikk med god spillbarhet også setter pris på. 

 

Bilde tatt av Trude Aune

 

Fra vi åpnet dørene torsdag 10- august kl. 12, til vi stengte dørene lørdag 12. august kl. 16, kan vi trygt si at besøket var stort. I perioder lettet taket spesielt ved de ulike FIFA 23 turneringene, Ordførerduellen i Mario Kart 8 Deluxe samt de meget populære giveawayene som ble kjørt. Hvor mange som har vært innom er vanskelig å si, men at vi passerte tusener er nok slettes ikke umulig, for den gamle kinosalen på Steinkjer Samfunnshus var til tider proppfullt med besøkende. 

 

 

Besteforeldre, foreldre, barn og unge storkoste seg på Huze Ungdomssenter under Steinkjermartnan 2023. Det var mange av de voksne som virkelig sa at dette var fantastisk og et meget bra tilbud på Steinkjermartnan. Som foredragholder for Spill er sunt, fikk jeg spørsmål om gaming med grensesetting med gaming som familieunderholdning blant barn, unge og voksne. Flere var takknemlig for hjelp og god råd for sunn gaming for familien. Undertegnede prøvde på best mulig vis å holde alt under kontroll, både når det kom til underholdningen og alt av innhold. Heldigvis hadde jeg meget gode hjelpere med meg og som sørget for den suksessen gamingsatsningen på Steinkjermartnan ble. Her er det ikke annet enn å ta av seg hatten og bøye seg i støvet for tilretteleggelsen fra blant annet Huze Ungdomssenter, Elkjøp, Trønder-Avisa, Steinkjermartnan og alle de som var med på gjøre gamingen til en stor suksess på martnan. 

 

 

Jeg er supertakknemlig for at jeg i år som i fjor fikk anledningen til å underholde med gaming på Steinkjermartnan. Bare det å se gleden til alle besøkende gjør meg glad. Dette sørger for at gnisten til å underholde med gaming vokser for hver gang. Nå sitter jeg her foran skjermen og tenker på hva en evt. kan finne på til neste års Steinkjermartna. Mulighetene er mange og har noen drømmer som jeg håper på å kunne gjennomføre. Selv om dette ble en stor suksess, kan vi spinne videre og bygge på med mer gamingunderholdning for både ung som gammel. 

 

 

Tusen hjertelig takk til alle partnere, hjelpere og besøkende for fantastiske dager på Huze Ungdomssenter! Dere er alle fantastiske! 

 

 

Sees vi til neste års Steinkjermartna?! 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top