Barbering for syns skyld eller for at det er behagelig?

Skal vi tro de som forsker på slikt så er trenden at vi mannfolk skal ha så lite hår som mulig og spesielt på armer (under armene), ben og andre mer intime steder. Hvorfor har det blitt slik? Er det vi mannfolk som vil bli mer lik jentene og vil ha såkalt “myk” hud eller er det vi som synes at det å være hårløs er bedre enn masse hår på kroppen.

Mange sier at det er mer renslig å være hårløs og at det er mindre sjanser for at f.eks. svettelukt opptrer. Selvsagt jo mer hår, jo større sjanse for at svettelukten setter seg om man ikke vasker seg ofte nok.

Selv synes jeg at det skal være hår på armer og ben og synes det ser merkelig ut med menn som har glattbarberte armer og ben. Selv barberer jeg på forskjellige steder på kroppen og synes det er behagelig, men det hadde aldri i verden falt meg inn å barbere armer og ben eller brystet for den saks skyld.

Hva med deg, har du barbert deg på armer og ben, under armer samt andre steder på kroppen og synes du at mannfolk bør ha hår på visse steder av kroppen eller bør gutta også barbere seg godt og grundig? Hvor mange av dere jenter som barberer dere? 

Jentene liker å barbere seg og det skjønner jeg godt, så bildet nedenfor får illustrere dette!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

8 thoughts on “Barbering for syns skyld eller for at det er behagelig?

  1. Hehe! Morsomt bilde! 🙂 Jeg synes menn godt kan ha litt kroppshår. Så lenge mannen min ikke anlegger langt skjegg og bart, og at han er guttekort på hodet, er jeg veldig fornøyd. Jeg selv derimot forstår meg ikke på damer som orker å beholde hår over alt på kroppen. Vi kan jenter kan ha langt hår på hodet, og kun der synes jeg da.

  2. Armer ,bein og bryst kan menn ha hår. Men de andre stedene er det best uten ;p.
    Hår på ryggen er heller ikke pent. Kvinner kan fjerne det meste. Ingenting er mer usexy enn en kvinne med hår under armene og masse hår på legger eller på de mest intime deler av kroppen.
    He,he ha en fin kveld videre Bernt Erik:)

  3. På armer og bein kan menn ha hår. Men, det er kansje litt “ekkelt” andre steder.
    Damer syns jeg skal barbere føttene, under armene og intime steder.
    🙂

  4. Skjønner ikke hvorfor det skal være ulik standard for menn og kvinner. Det er greit at menn er hårete, men en hårete kvinne blir gjerne sett på som ekkel og urenslig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top