Jubel i huset…

…i alle fall for de fleste av oss. Selv jublet jeg godt da Nintendo presenterte deres nye og spennende Mario Kart 8 til Wii U. For er det et spill som blir flittig spilt her i huset, så er det nettopp Mario Kart til Wii. Her kan opp til fire personer spille sammen og med muligheter for å ødelegge for hverandre under kjøringen. Dette har i alle fall her i huset gitt mange artig løp. Selv digger jeg Mario kart og har mange hundre timer med det spillet sammen med familien min. 

I går var altså dagen da Mario Kart 8 ble presentert og både jeg, min yngste sønn har kost oss med det aller første klippet. Nå håper jeg inderlig at Nintendo klarer å opprettholde magien som vi finner i Mario Kart Wii og gir oss et spill som vi kan konkurrere i, spille fire (fem på gamepad) personer sammen og nyte på best mulig måte.

Jeg er i alle fall klar til mange nye runder med Mario Kart og det med spill nummer 8. Dessverre er det litt lang ventetid da. Spillet dukker ikke opp før våren neste år.

Via foredraget Spill er sunt, anbefales Mario Kart 8

Er du tor fan av Mario Kart og har du/dere Wii U?
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

4 thoughts on “Jubel i huset…

  1. Er en enorm fan av Mario Kart-konseptet! Selv må jeg innrømme at jeg ikke eier Wii eller WiiU, men jeg spiller fortsatt Mario Kart på Nintendo 64, senest var sammen med søskenbarna mine. Vi var over 4 stk, men vi bytta på å spille mot hverandre. Kjempegøy! 🙂 Kjøper vel Wii etterhvert som jeg og min nye samboer får ting på stell!

  2. Avanya: Stilig 🙂 Selv har jeg utrolig men sant ikke spilt Mario Kart på Nintendo 64, men har alltid hatt en drøm for det 😉 Wii-versjonen er nå bra den også da og nå gleder vi oss stort til Mario Kart kommer til Wii U 🙂

    Spiller du andre spill forresten?

  3. Haha, jeg spilte MK på Wii hos en vennine. Endte med at jeg heiv kontrollen i gulvet, og gikk ganske forbanna derifra. Jeg klarte ikke å venne meg til å skulle “rotere” på kontrollen, jeg kjører ikke bil IRL engang, haha!
    Til Wii? Spiller Zelda, Pokèmon og Super Smash Bros. når jeg får sjansen! Er nok mer Nintendo-fan, sånn med tanke på fek.s PS og Xbox. Veldig glad i Final Fantasy-spillene, det må sies! 😀

  4. Avanya: Hehe – har nok selv sendt ut noen gloser (selvsagt ikke når de minste barna har vært til stede) når jeg har kjørt dårlig i MK 😉

    Dette er jo supre spill da og spill som jeg også liker godt 🙂 Jeg gleder meg stort til Super Smash Bros kommer til Wii U med kongegrafikk 😀 Skal bli dødsrått 🙂

    Har du forresten hørt om Gamereactor? Der er det en del jenter som også spiller spill 😉 Du skulle ha blitt med der vet du 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top