Jeg er en taper…

…eller…? Å tape er noe vi alle gjør i løpet av livet og inn i mellom er det dødens kjedelige å tape. Selvsagt kommer det an på hva det gjelder, men for meg er faktisk det å tape i spill med barna mine i grunnen ganske moro. I flere spill er de mye bedre enn meg, men det gjør i grunnen ikke noe. For selv om jeg taper, så ser jeg gleden mine barn opplever med å knuse meg og det er nettopp det som gjør at jeg også elsker å spille sammen med mine barn. Selvsagt så hender det jeg glimter til og knuser de noen ganger, men stort sett er det jeg som må se meg slått. 

Nettopp det å kunne spille sammen med mine barn er noe av det artigste jeg vet. I kveld har jeg lovt meg bort en halvtime til å spille Home Alone på Playstation 2. Et klassisk spill som går ut på å legge opp feller for skurkene. Så da kan jeg legge fra meg husarbeidet en stund og spille sammen med dem. Artig som rakkern og et spill hvor to personer kan spille samtidig. 

Mitt råd til dere foreldre selv om dere kanskje ikke har så mye å stille opp mot barna. Spill sammen med dem, se gleden de opplever og vit at du da har gjort noe barna setter stor pris på. Selv om du kanskje ikke har kunnskapen, så prøv. Barna vet hva som skal gjøres. De kan gi deg råd og vise deg hvordan det fungerer. Dette gjør at du får et godt forhold til barna og ting blir mye mer åpent når det kommer til spillingen familien innad. Du trenger ikke å spille på timesvis, men fra en halvtime nå og da, gjør underverker. Tro meg. 

Rådet mitt er altså, spill sammen med barna dine. Flott kvalitetstid for hele familien. 

PS! Kommer du på foredraget mitt Spill er sunt så kan jeg komme med gode tips om spill gir god familiehygge nå som høsten og vinteren stadig kryper nærmere.


Bildet tatt av Tore Viem i Ni-Avisa -> Spill er sunt – innenfor gitte rammer!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top