Lærere vil ha elever til å skrive blogg!

Endelig ser jeg at lærerstanden begynner å tenke litt fremover og ikke på de gamle læremetodene. Her på Snåsa har vi faktisk en god del lærere som jeg synes er flinke til å bruke nye læremetoder og dette tror jeg vil gjøre læringen bedre og ikke minst også artigere for elevene.

I en artikkel i TA.no kunne jeg lese at lærere nå også oppfordrer elever til å skrive blogger. De tror nemlig at elever blir bedre i (rett)skriving om de gjør det. Etter å ha lest en del fra dere brukere har jeg lagt merke til at kvaliteten på mye av det dere skriver bare har blitt bedre og bedre. Dette tror jeg også har hjulpet dere til bedre karakterer i f.eks. norsk på skolen.

At skolen nå tar innover seg nye læremetoder er veldig bra. Nå håper jeg inderlig at lærerne også ser at spill som læring er veien å gå. For det finnes så mange gode og lærerike spill som ville ha fungert godt i skolen. Selv holder jeg foredrag til skoler, barnehager og kommuner rundt dette temaet og drar land og strand for å legalisere spilling som noe lærerikt og positivt.

Føler du at du har blitt bedre i norskskriving med å bruke tid på blogg.no og skrive f.eks. blogger?

Her er bloggen jeg blant annet bruker å skrive på og hvor jeg har min egen plass!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Lærere vil ha elever til å skrive blogg!

  1. Synes å huske å ha lest om et prosjekt hvor blogg ble brukt og at bloggene var tilgjengelig for elevene, men at de ikke lå åpent ute på nettet. Kunne tenkt meg et slikt program ved bruk av blogg i forhold til elever i grunnskolen. Elevene fikk oppgaver fra lærerne i forhold til bloggen, men flere skrev også innlegg på eget initiativ. Synes dette hørtes spennende ut. På den måten fikk elevene flere lesere enn læreren og dermed en annen motivasjon for å skrive. Dette er fritt etter husken 😉 Jeg leste det i ei av pensumbøkene før jul.
    Hva slags spill tenker du deg brukt i klasserommet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top