Musikk som smertestillende!

Selv er jeg avhengig av musikk og hører på veldig mye av den slags. Hos meg spilles det alt fra heavy metal, 80-talls musikk, hip hop samt masse annet etter hvilken moode jeg er i. Selv har jeg vært DJ en gang i tiden og fra da av har jeg likt all slags musikk. I går kunne jeg lese på T-A.no at musikk faktisk lindrer smerte. For visste du at når du hører musikk, stimuleres deler av hjernen hvor blant annet smertelindringsmedisin virker? Jepp, forskere har faktisk funnet ut at musikk er veldig bra for personer som blant annet har smerter i en eller annen form. Dessverre tror jeg det ikke hjelper på hodepinen og høre på musikk, men andre former for smerte skal rett type musikk faktisk har en stimulerende effekt på hjernen.

Kanskje derfor tannlegen spiller musikk for fullt når du ligger “forskremt” i tannlegestolen og hører borret nærme seg i det fjerne? Så om du lider av noen form for smerter, så mener forskerne at du skal høre på musikk som igjen vil lindre smertene der og da. 

Er du i samme kategori som meg, som er avhengig av musikk eller hører du ikke på så mye musikk? Har du tenkt på at musikk faktisk kan ha denne smertelindringseffekt? Hvilken musikk hører du for det meste på?

   Her er bilde av gruppa ItchInside som kommer fra Tromsø og som jeg synes spiller heftig musikk!  

Dessverre har ItchInside ingen musikkvideo ute på youtube, men her en låt som jeg synes er veldig bra og som ligger høyt oppe på en rekke hitlister rundt omkring for øyeblikket!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Musikk som smertestillende!

  1. Jeg hører på musikk hele tiden så ofte jeg kan jeg også!
    Hører stort sett på hip hop og rnb men, alt etter humøret så det bytter veldig på og det er ingen sjanger jeg ikke liker annet enn veeldig “sint og agressiv” musikk. 🙂
    Black eyed peas er en av mine favo! 🙂 Elsker fergie! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top