Piller på nesen!

Dice er en kjent og kjær spillutvikler som jeg selv har vært og besøk i Stockholm. Deres store spillserie er uten tvil Battlefield-serien og jeg elsker gjengen fra Stockholm med Karl Magnus Troedsson i spissen. Har selv snakket med mannen og vet hvilke kaliber han står for.

Det er ikke å legge skjul på at jeg bruker litt tid på Battlefield-serien og har faktisk flere meritter i disse spillene. I Battlefield 2 kom jeg på en syvende plass i treffsikkerhet her i Norge og i Battlefield 2142 så ligger jeg pr. i dag på en 43. plass i verden av 107 140 spillere med Park 52 sniper riflen og som nummer 1 i Norge med samme våpen. Med Moretti-riflen ligger jeg på en 60. plass i verden av 107 481 spillere og nummer 1 i Norge. Derfor spiller jeg Battlefield-spillene så mye som jeg gjør, for det går an å prestere i disse spillene.

Karl Magnus Troedsson sier i et intervju at han faktisk synes de andre spillutviklerne er tamme og lite fremtidsrettet når det kommer til utvikling av blant annet skytespill. Han sier videre at de andre heller vil satse på det sikre og ikke ta noen sjanser. Dice derimot lever og ånder for nettopp å utvikle nye spillopplevelser og det har de klart med en rekke spill blant annet med Battlefield: Bad Company 2, et spill jeg også spiller en god del for tiden.

nå håper Dice på bedre konkurranse fra de andre spillutviklerne og at det vi gamere som vil tjene på det. For jo bedre konkurranse det er, jo bedre blir også spillene og utvalget av gode spill. Derfor er jeg enig i Karl Magnus Troedsson at de andre spillutviklere må bli flinkere og ta større sjanser, for kanskje lykke de med det og kan pille Dice på nesen!

Er det noen av dere som gjerne vil se at spillutviklere gjerne blir enda tøffere til å ta sjanser og lage noe som er unikt? Spiller noen av dere andre og hva spiller dere?

Her er en trailer fra Battlefield 3 som jeg gleder meg sinnssykt til og som slippes til PS3, Xbox 360 og PC i slutten av året.  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Piller på nesen!

  1. Dyktig du er:) Imponerende faktisk.
    Jeg sendte solkortet idag og la oppi et til madammen også så kan begge bli litt brun. Kos dere. Ha en fin dag. Og atter en gang takk for alltid gode kommentarer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top