Your facebook account will be deactivated…!

Det er utrolig hva hackere og virusidioter lager for tiden. I dag fikk jeg følgende melding:

Ŧacébóoƙ Sécuriƚy9. juli kl. 19:42Rapporter

Dear: Bernt Erik Sandnes,

Your facebook account will be deactivated, because you did any disruptive and insulting action to other facebook users by using false identities and violation among facebook user.
Based on our Terms of Use, it may causing of blocking on your facebook account by our Facebook Safety Team.
To stop and to defend your facebook account from being deactivated soon.

Please follow the link below to clarify it and fill out the page form of our webpage correctly and completely upon the question given.

► http://www.myname.is/online-helpcenter-facebook

We declare that you have read this information carefully!

We ask for apologize for any inconvenience caused.

Thank you,

Facebook Safety Team. Inc ?

Copyright © 2011 up, іпс.. All гіghtѕ геѕегvеd.
fax:(650.543.4801)
█ ║ ▌ │ █ │ ║ ▌ ║ │ │ █ ║ ▌ │ ║ ▌ ║ ║
891 111 210 586 1166 100 000 1448 2011

 
Ville du ha trodd på en slik melding om det dukket opp på din Facebook? Det første jeg la merke til med at dette er en falsk melding sendt bare for å få lagt inn en trojaner eller virus på PC-en min, er hvordanŦacébóoƙ Sécuriƚy er skrevet. Allerede der kimer klokkene og ser med en gang at dette er bare juks og fanteri.
 
Det ser veldig ekte ut og jeg tipper dessverre mange går på limpinnen og klikker på de forskjellige linkene som finnes i meldingen. Om du skulle få meldingen, IKKE under noen omstendigheter trykk på disse linkene. Det kan i verste fall føre til store problemer til deg. Så et godt råd fra en som kjenner lusa på gangen, slett slike meldinger og vit at det er hackere eller virusidioter som gjerne vil komme seg inn på PC-en din som sender deg noe slikt.
Har du forresten opplevd noe lignende og synes du dette så ekte ut?
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Your facebook account will be deactivated…!

  1. …Jeg har jo fått falske” meldinger på facebook, særlig til og begynne med da jeg ble med! Har lært med tiden at dette kun er spam/virus..! Styrer unna!

  2. Blir så lei av all virusen som kommer på facebook, men er jo noen tullinger som åpner alt de får uansett hva det er. Så går det utover oss andre, som ikke åpner hva som helst..
    Takk for advarsel uansett 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top