Hevn løser alt!



En
av mine favoritter innenfor spillverden er Bethesda Softworks og i dag har jeg sett et filmklipp fra et spill som heter Dishonored. Jeg har rett og slett blitt forelsket etter å ha sett dette filmklippet. Det hele minner meg om flere forskjellige spill som blant annet Bioshock, Half-Life, Thief og Assassin’s Creed. En saftig blanding er det i alle fall og som kanskje kan bli en tittel som overrasker stort. Uvikleren heter forresten Arkane Studios og som tidligere har lagd spillene Dark Messiah of Might and Magic og det ukjente Arx Fatalis. Det første spillet har jeg faktisk spilt og det var faktisk ganske så bra. Det siste har jeg ikke en gang hørt om. Utvikleren har kanskje ikke så mange spill på merittlisten sin så derfor er jeg litt spent på hvordan de klarer å utføre dette spillet. 

Grafisk ser det vidundelig ut med herlige detaljer. Stemningsfull grafikk var det i alle fall. 



Dette beskriver spillutvikleren om spillet:

Dishonored is an immersive first-person action game that casts you as a supernatural assassin driven by revenge. Creatively eliminate your targets with the flexible combat system as you combine the numerous supernatural abilities, weapons and unusual gadgets at your disposal. Pursue your enemies under the cover of darkness or ruthlessly attack them head on with weapons drawn. The outcome of each mission plays out based on the choices you make. 

Dishonored is set in Dunwall, an industrial whaling city where strange technology and otherworldly mysticism coexist in the shadows. You are the once-trusted bodyguard of the beloved Empress. Framed for her murder, you become an infamous assassin, known only by the disturbing mask that has become your calling card. In a time of uncertainty, when the city is being besieged by plague and ruled by an oppressive government armed with neo-industrial technologies, dark forces conspire to bestow upon you abilities beyond those of any common man – but at what cost? The truth behind your betrayal is as murky as the waters surrounding the city, and the life you once had is gone forever.

Etter å ha sett filmklippet, hva synes du og er dette et spill du gleder deg til? Jeg gjør det i alle fall og synes det ser spennende ut på mange måter.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Hevn løser alt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top