Ny verdensrekord i Super Mario World


 

Har du hørt om uttrykket “speedrunning”? Flere vil nok dra kjensel på det uttrykket og nå vil nok flere bli kjent med det. I alle fall, i den senere tiden har den ene rekorden etter den andre blitt slått i Super Mario-spill og nå skjedde det igjen. Denne gangen er spillet Super Mario World hvor målet ikke var å samle på alt som dukket opp, men å rushe seg gjennom spillet på kortest mulig tid.
 

Rekorden ble satt i såkalte “11-exit” og hvor man ikke har noen som helst restriksjoner og hvor man enkelt og greit skal blåse igjennom banene. Den nye rekorden er…hold på hatten… 9 minutter og 46 sekunder og 71 hundredeler. Imponerende!
 

Nedenfor ser dere en video som beviser nettopp denne rekorden og ja, jeg tar av meg hatten for mesterlig gjennomføring.
 

Hadde du klart dette mesterstykket?
 

#supermarioworld #speedrunning #spill #gamer #gaming  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top