Den perfekte spillsamlingen for barn, unge og familier!



Å
anbefale spill for barn og familier er noe jeg gjør ofte og hver eneste dag/kveld/natt kommer det inn meldinger fra foreldre som lurer på hvilke spill/konsoller som skal kjøpes inn. For ikke så mange dager siden skrev jeg den første bloggen i en serie hvor jeg anbefaler barne og familiespill. Da tok jeg for meg “spillsamlingen Jak & Daxter: The Trilogy og et spill som jeg uten tvil kan anbefale. Dette vil bli en serie som jeg jevnlig vil oppdatere og gi deg som mamma eller pappa ideer på hva som kan kjøpes inn av spill. For er det noe jeg anbefaler, så er det at alle barn skal få lov til å oppleve en eller annen form for spilling. Dette er meget viktig i barns oppvekst og da er det greit for foreldrene å vite hvilke spill og konsoller som finnes og som passer til deres underholdning.



En
spillserie som jeg og barna har hatt mye glede av er uten tvil LEGO-serien. Helt siden det første LEGO-spillet på konsoll så dagens lys ->  LEGO Star Wars II: The Original Trilogy -> 8. september 2006, så har det kommet en rekke spill og hvor både Indiana Jones, Batman, Harry Potter og Pirates of the Caribbean har presentert seg i LEGO-klossenes tegn. Dette er spill hvor man kan spille opp til to personer samtidig og hvor man må bruke hjernen får komme seg videre. For selv om det er mye samling av spesialklosser, så er det også gåteløsninger som må til for å komme seg videre. Dette gjør at spillene blir veldig varierte og hvor man bruker mange titalls timer på å gjennomføre (så fremt du er barn). Spillene er også unike på den måten av man spiller to personer på samme skjerm og hvor man til tider må hjelpe hverandre for å komme til spesielle steder i spillet.



LEGO-serien
er også veldig populær blant spillere i alle aldre. Selv jeg digger LEGO-spillene og hvor jeg har brukt en god del timer sammen med barna. For ikke så himla lange stunden siden ble LEGO Batman 2: DC Super Heroes avslørt og dette er et spill som kommer til en rekke formater. I løpet av høsten dukker spillet opp og jeg gleder meg stort til å spille sammen med barna igjen. Det har også gått rykter om LEGO: Lord of the Rings og om det kommer et LEGO-spill i dette universet, ja så jubler jeg skikkelig høyt. 



Her er LEGO-spillene jeg anbefaler dere og som finnes til både konsoll og PC:

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

LEGO Star Wars: The Complete Saga

LEGO Indiana Jones: The Original Adventures

LEGO Batman: The Videogame

LEGO Rock Band

LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues

LEGO Harry Potter: Years 1-4

LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game

Lego Star Wars III: The Clone Wars

LEGO Harry Potter: Years 5-7

…og til høsten kommer altså LEGO Batman 2: DC Super Heroes

Med alle disse LEGO-spillene så finnes det på hundrevis av god spillunderholdning for alle barn og hvor spillene passer godt som familiespill hvor man kan spille mot hverandre via splitscreen. 

Hva synes du om LEGO-spillene og har du spilt noen av spillene som er ramset opp ovenfor? Hvilket av disse spillene synes du er best?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top