Velg våpen med omhu!

I alle fall om du skal overleve i Assassin’s Creed III. Ubisoft er snart ferdig med deres kanskje største Assassin’s Creed-prosjekt hittil. Etter å ha tittet og lest på alt som har omhandlet spillet så er jeg selv ikke i tvil om at dette er et meget ambasiøst spillprosjekt. Ny grafikkmotor, enorme områder å slå seg løs på, masse action og utrolig mange “aktører” på banen. Dette medfører at du som spiller (Connor) må være påpasselig med hvilke dødbringende våpen du har til rådighet hele tiden og i filmklippet nedenfor får vi en presentasjon over hva som finnes. 

Gleder du deg til Assassin’s Creed III og hva ser du mest frem til? 


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Velg våpen med omhu!

  1. Jeg gleder meg veldig til dette spillet! Og det jeg gleder meg mest til, er å oppleve hvordan assassinerhistorien henger sammen med den ekte historien om den amerikanske frigjøringen. Det elsket jeg med Assassins Creed 2, og det gleder jeg meg skikkelig til her. Creative Director Alex Hutchinson har sagt at “about 80% of the people that talk in the game are real people. So if you open wikipedia while you play you’ll have a lot of fun.” Det skal jeg gjøre; spille med wikipedia på laptopen ved siden av. Litt nerdete kanskje, men jeg er veldig interessert i historie 🙂

  2. magnushs: Råstilig og nettopp derfor er jeg også stor fan av slike spill som tar historien på alvor 🙂 Ubisoft skal har masse cred for kommende ACIII som blant annet viser at det går an noe andre spillutviklere faktisk kan bli flinkere til å følge. For da er det også enklere å kunne påstå at “Spill er sunt” noe jeg selvsagt gjør og ønsker at spill skal bli tatt mer i bruk spesielt i skolesammenheng 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top