Hva synes du om årets norske Melodi Grand Prix?

Det har ikke vært en dag på facebook hvor folk har kommentert årets utgave av Melodi Grand Prix og hvor dårlig låtene/artistene har vært. Mange har kommentert med at dette rett og slett har vært pinlig og kan ikke skjønne hvor smaken til den norske befolkningen er. Selv synes jeg det har vært noen gullkorn og noen låter som jeg har likt godt. Selvsagt så kommer det av at jeg liker stort sett veldig mye musikk og hører på alt mellom himmel og jord. Selvsagt har vi ikke alle samme smak og det er i og for seg helt greit. Jeg bruker heller ikke tid og krefter på det kritikerne har skrevet, bare musikken treffer meg så er jeg likeglad om ikke alle liker musikken. Slik er jeg og slik kommer jeg alltid til å være. Nøkkelordet for meg er “TILPASSING” og kommer det ny musikk, så tilpasser jeg meg den og gir den en sjanse. 

Under årets MGP har som skrevet flere artister og låter fenget meg og her er en liste av låter “JEG” har likt;

Gothminister – Utopia

Adelén – Bombo

Gaute Ormåsen – Heavy

Sirkus Eliassen – I love you Te quiero

Carina Dahl – Sleepwalking

Gromth ft. Emil-Solli Tangen – Alone

Julie Bergan – Give a little something back

Mime Blix & Doc M.C – Catch me

Annsofi – I’m With You

 

Flere av disse låtene er skikkelig happy tunes og har et refreng som setter seg rett i hjernebarken. 

Er det noen av disse låtene som du liker godt som du helst ville ha sett som Norges bidrag til Euro Vision Song Contest? Eller er du av den oppfatning om at ingen av årets låter skal komme videre? 

Musikkvideoen er fra Adelén med låta Bombo som faktisk satte seg bomfast hos min lille hjernecelle og gikk og nynnet på den resten av lørdagskvelden…
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Hva synes du om årets norske Melodi Grand Prix?

  1. Av de låtene som har kommet videre så må det enten bli Margaret, Datarock, Annsofi heller Lucky Lips som vinner. Mesteparten av mine favoritter har jo røket ut.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top