Command & Conquer – Intervju med Tim Morten

Et av de “free to play” spillene jeg gleder meg mest til er Command & Conquer (tidligere Command & Conquer Generals 2). I starten var jeg veldig skeptisk til at denne populære spillserien skulle bli “free to play” (gratis å laste ned) og med at det ikke ville bli en singleplayerdel (som jeg liker best med spillserien), så har jeg via dette intervjuet som du kan se nedenfor, høre at det vil komme mye spennende til spillet og denne “free to play” modellen. I tillegg vil det bli et match making system som sørger for at du blir satt sammen “like gode spillere”.For selv om det heter free to play, så er det ikke det. For du kan om du vil, bruke penger og kjøpe deg til å nå målene kjappere. Dette er selvsagt ikke noe alle ønsker å gjøre og om du da hadde blitt satt til å spille sammen med noen som har kjøpt seg til å bli sterkere, så ville hele opplegget blitt veldig ubalansert. 



En
annen ting som jeg også er spent på, er hvor mye lengre tid vil de som ikke velger å betale, bruke på å nå målene sine i forhold til de som vil bruke penger. Dette er også et noe som jeg føler tvinner seg i hjernen min. Håper inderlig at Electronic Arts finner en bra balanse her. Med “free to play”, kan du faktisk ende med å betale mer for spillet enn om du kjøper et enkelt spill. Derfor skal man også være litt obs på dette. Spesielt foreldre som har barn og unge som spiller slike spill bør passe på. 

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Foredraget “Spill er sunt” anbefaler Command & Conquer, bare vær obs på at ting i spillet koster penger. 

Hva er din mening om “free to play”-spill og synes du at det bør satses enda mer på det?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top