Gamingsatsningen ble en stor suksess på Steinkjermartnan!

 

Tenk, nå er det snart en uke siden dørene ble stengt for NTE Gaming RoomHuze Ungdomssenter under Steinkjermartnan. Tiden har “som vanlig” hatt speedfart! Fra torsdag til lørdag (8. til 10. august) på Steinkjermartnan var det gaming i fokus. Her var det duket for å kunne vinne flotte premier, delta i spillkonkurranser og giveaways, spille spill på konsoller og PCer samt prøve VR. I tillegg hadde jeg foredraget Spill er sunt alle dager noe som virkelig slo godt an for de fremmøtte. Fikk høre at jeg egentlig kun skulle ha jobbet med å dra rundt og holde foredraget. Det får en virkelig ta som et stort kompliment og håper på at jeg kan være behjelpelig med flere foredrag i tiden fremover.

 

 

I løpet av dagene var det sykt mange innom dørene på Huze Ungdomssenter og har ikke telling på hvor mange som spilte på PCer og konsoller samlet sett. Til og med på ERAZER Deputy P50 gamerPCen fikk kjørt seg. Her ble det spilt Farming Simulator 23 som ble sykt populært. Alt fra små barn på noen år, ungdommer, foreldre til besteforeldre var innom. Alle var imponerte over tilbudet på Steinkjermartnan. De sa at dette var noe som virkelig hørte hjemme på martnan og et godt alternativ til det andre som var på disse dagene. Vi som arrangerte NTE Gaming Room fikk sykt gode tilbakemeldinger fra utrolig mange noe som varmet en godt. Det å kunne holde foredraget Spill er sunt, underholde med spillkonkurranser, dele ut massevis av premier fra sponsorer som SureFire Gaming, Verbatim, Elkjøp, NTE, Nordisk Film, Bandai Namco, Creative, Hyper Games, Funcom, bandet Beist og sist men ikke minst Pan Vision, var det som virkelig utgjorde glede min. Bare det å se gleden til de som vant eller kjempet hardt i spillkonkurranser er noe av det beste som finnes.

 

 

Har ikke telling på hvor mange ganger vi fikk vite hvor viktig dette tilbudet var og hvor godt Huze Ungdomssenter med Klubbscenen passet til denne gamingsatsningen. Videre kan jeg ikke annet enn å takke Sceneteknikk AS for alt de har bidratt med. Alt av teknikk som lyd, bilde, lys var perfekt satt opp. Jeg vil også takke Steinkjermartnan for at de i år som de tidligere år, satser på gaming. Et lavterskel tilbud som passer alle. Til og med fikk vi besøk av John Freddy Naireks Jacobsen som var innom for å presentere sine hjertesak, nemlig Kamp mot Kreft som jeg selv støtter med det fulle!

 

 

I morgen ettermiddag er det nøyaktig en uke siden dørene ble stengte på NTE Gaming Room på Huze Ungdomssenter under Steinkjermartnan. Jeg er svært takknemlig for at jeg fikk oppleve dette og håper selvsagt på at jeg til neste år har anledning til å bidra til spillglede for spillhjertet til alle de som ønsker på Steinkjermartnan <3

 

 

Sist men ikke minst vil jeg takke alle samarbeidspartnere som gjorde dette mulig: Steinkjermartnan, Sceneteknikk AS, Elkjøp, NTE, SureFire Gaming, Huze Ungdomssenter, Verbatim og Spill er sunt! Dette var magisk moro <3

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3447

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top