Bernt gjør noe han ikke kan…

Med alle gardiner nedtrukket, barna i seng, ommøblering av stua og iført treningsklær, har jeg en rekke anledninger spilt spill jeg så absolutt ikke har hatt noe grunnlag for. Selvsagt bare for å se om spillene har holdt mål og om det har vært noe for meg. Stort sett har jeg med hånden på hjertet virkelig fått kjørt meg med både blodsmak i munnen og rød som en tomat samt en hesblesende pust. Påfølgende dag, stiv som en stokk og vanskelig med å få rørt seg på vanlig vis.

Nok en gang har jeg tatt på meg noe jeg ikke kan. Jeg har nemlig spilt spillet Zumba Fitness Core: Party Your Abs Off. Det finnes to måter å få sexy magemuskler på. Torturmetoden med hard trening eller “sprayemetoden” med farge. inntil nå. Dans Zumba Fitness Core og få sexy magemuskler. Aldri kjed deg i spillet som har masse forskjellige moduser, egen kalorimåler og heftige rytmer som får deg til å danse skoa av deg.

Selvsagt høres dette veldig bra ut og spesielt for en som begynner å komme litt opp i alderen, men what the hell, nå skal det trenes magemuskler og jeg skal få en perfekt mage til sommerens mange baderunder (i alle fall i håpet). Etter å ha trukket for gardinene, forsikret meg at naboen ikke har fullt innsyn, omrokkert på en rekke møbler, var jeg klar for å spille. 

Zumba Fitness Core er et skikkelig treningsspill. Allerede fra første trinn, føler jeg at dette kommer til å bære rett inn i uløkka. Selv om jeg har begynt å få litt kondis med at jeg trener både fotball samt løper en gang i uken, i tillegg til sykling, så må jeg si at pusten tok meg ganske så umiddelbart etter start. Å danse Zumba er jeg heller ikke noe jeg er særlig flink til og med stive bevegleser, ble det ikke helt optimalt med det første, men etter litt trening og noen øvelser, fikk jeg det til sånn noenlunde, selv om andre kanskje ville ha sagt det motsatte. Derfor er det pålagt dansing med gardinene nede for mitt tilfelle.

Etter å ha danset Zumba i vel en time, var det på tide med en pust i bakken og jeg strakk ut litt, for ikke å bli helt totalt stiv som en stokk. Så var det bare å starte opp andre runde. De heftige rytmene fikk meg til å jobbe ekstra hardt og spesielt med tanke på at det var siste runde denne kvelden. Faktisk fikk jeg veldig flotte tilbakemeldinger på bevegelsene jeg gjorde. Det var slettes ikke verst. Zumba er kanskje ikke min favoritt, men hva gjør man ikke for å komme i form og noen stilige magemuskler rikere. Jeg vil først som sist berømme musikken. Her får vi servert den ene heftige låten etter den andre med artister som Don Omar, Sean Paul, Karmin, Kat Deluna, Bob Marley, Tiesto, Pitbull pluss en masse andre kjente og mindre ukjente artister.Hele 40 låter finnes i spillet og med over 30 forskjellige dansestiler, så kan jeg love deg at du får kjørt deg godt.

I starten kan du om du vil, kjøre en form for tutorial, eller læremodus som det så fint heter. Her lærer du grunnstegene i Zumba. Dette kan være smart om du ikke har danset Zumba før. Jeg har spilt flere Zumba spill tidligere og hadde en viss anelse i trinnene før jeg startet.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med spillet, selv om dette ikke er den beste måten for meg å komme i form på. Du får selvsagt svingt på rumpa, trent magemusklene og økt kondisjonen med Zumba Fitness Core og da kan jeg selvsagt ikke annet enn å berømme spillet. Jeg har en rekke ganger vært helt ødelagt i muskler jeg trodde ikke eksisterte på min kropp. Å ha vondt i magemusklene er søren meg ikke noe godt og spesielt når mye av dagen går ut på å måtte bøye seg, da er det nesten slik at man hyler av smerte. Trøsten får være at man da har trent…eh… danset riktig.

Om du har en Xbox 360 med Kinect og er ute etter et treningsspil, så vil jeg anbefale deg Zumba Fitness Core. Det er variert, har heftige låter og gir deg god grunn til å danse Zumba, spesielt med at du får trent godt og det i din egen stue. Bare pass på at du har god nok plass, for det krever at du bevegd deg godt.

DANCE YOUR WAY TO FLAT, SEXY ABS!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Bernt gjør noe han ikke kan…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top