Titanfall – tar det kverken på Battlefield 4 og Call of Duty: Ghost?

Et av de spillene som i disse tider knyttes mest oppmerksomhet mot er uten tvil Titanfall. Utvikleren er gamle ringrever og veldig godt kjent fra spillverdenen. Om du ikke har hørt om herrene Jason West og Vince Zampella, og i tillegg er aktiv gamer, så vil jeg fort tro at du ikke kommer fra vår planet. Disse to herrene var frontpersoner fra den kjente utvikleren Infinity Ward (Call of Duty: Modern Warfare). Men etter at de kom på kant med Activision, forlot de selskapet og dannet sitt eget, nemlig Respawn Entertainment. I tillegg, fra å være en del av Activison, skiftet de beite og hoppet over til Activisions store konkurrent –  Electronic Arts. 

Deres første spill som “nydannet” utvikler er Titanfall og etter å ha sett, hørt og lest om spillet er jeg bra sikker på at spillet kommer til å kapre en gode del av gamingmarkedet og konkurrere mot store spill som Battlefield 4 og Call of Duty: Ghost. Om Titanfall klarer å kapre alle spillere av disse spillene, er nok tvilsomt, men en stor bit av kaken kommer de garantert til å karre til seg. 



“Gjør deg klar for Titanfall. Titanfall er laget av flere av utviklerne som står bak Call of Duty-serien og er et helt nytt univers der man setter de små mot de store, det naturlige mot det industrielle og mennesket mot maskinene. De visjonære utviklerne hos Respawn har hentet inspirasjon fra erfaringene de har fra førstepersonsactionspill, og med Titanfall har de gått inn for å lage noe nytt og spennende til neste generasjons nettspill.”
Når du leser dette, så skjønner man godt hvorfor en hel spillverdenen venter spent på spillet. 

I tillegg til dette;
Rask og intens krigføring i fremtiden: I Titanfall gir morgendagens høyteknologiske krigføring deg frihet til å kjempe både som elitepilot og tunge, gigantiske, 8 meter høye titaner. Titanfall tenker nytt med hensyn til kamp og bevegelse og gir spillerne muligheten til å endre taktikk på et blunk, angripe eller flykte, avhengig av situasjonen.

Fremtidens flerspilleropplevelse: Spillet er et rent flerspillerspill, en ny opplevelse som kombinerer lynrask nettspillaction med faste scener man normalt bare finner i historiespill. Krysningspunktet mellom de to er en stor del av det som gir Titanfall sin identitet.

Visjonærene som definerte hvordan en hel generasjon spilte er tilbake! Respawn Entertainment ble stiftet i 2010 av Vince Zampella og Jason West, som tidligere hadde stiftet Infinity Ward og sto bak Call of Duty-serien. De bygger videre på erfaringene sine med en ny innfallsvinkel til spilldesign og lager et helt nytt univers i Titanfall.  

…høres ikke dette bra ut så vet ikke jeg! 

er det kun ni dager til Titanfall kommer for salg og spillet har forlengst fått “hit” status, spesielt etter betatesten som ble kjørt for ikke så lenge siden. Nå er det en hel spillverden som venter spent på det ferdige resultatet til Respawn Entertainment og selv gleder jeg meg stort til å slå kloa i spillet, selv om jeg vet det kommer til å gå i bekostning av blant annet min spilling av Battlefield 4 og Call of Duty: Ghost. Om Titanfall virkelig får fanget meg med sin actionfyllte handling vil tiden vise, men jeg skal ærlig innrømme at jeg har stor tro på spillet. For Titanfall ser virkelig flott ut med deres gameplay og actionspekkede handling. 

Er du en av de som nå venter i spenning på spillet? Hva gleder du deg mest til med spillet? Prøvde du betatesten? 
 

#titanfall #respawnentertainment #nerd #gamer #electronicarts #ea #fps #action #blog #blogg #infinityward #activision #callofdutyghost #battlefield4 #gamer #nerd #fun #spill #videogame #gaming

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg